همشهری آنلاین: کره شمالی می‎گوید، «پارک گئون هی» اولین رییس جمهور زن کره جنوبی به دلیل اینکه دست به دامان آمریکا شده و می کوشد پیونگ یانگ را تهدید نشان دهد، صلاحیت ریاست قوه اجرائیه را ندارد.

 انتقاد شدید پیونگ یانگ از عملکرد رئیس جمهور کره جنوبی

به گزارش ایرنا، این کشور خاطرنشان کرده است که «پارک» در روزهای اخیر به کشورهای مختلف از جمله آمریکا برای مقابله با آنچه تهدید هسته ای کره شمالی خوانده کمک کرده است.

یکی دیگر از واکنش شدید کره شمالی به خاطر نشست مشترکی است که قرار یک هفته دیگر مقام های بلندپایه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن آن را برگزار کنند که پیونگ یانگ معتقد است، همسایه جنوبی سعی و تلاش زیادی در برگزاری این نشست از خود نشان داده است.

کره جنوبی می گوید که نگران توسعه تسلیحات هسته ای کره شمالی است و به همین خاطر باید راهکارهای مناسبی برای مهار این کشور با همتایان خود بیابد.

روزنامه «رودونگ سینمون»، ارگان حزب کار کره شمالی روز شنبه در گزارشی انتقادی بر علیه رئیس جمهور کره جنوبی نوشت: این خانم (اشاره به پارک گئون هی)، کره شمالی را تهدید هسته ای دانسته و از آزمایش موشکی این کشور لب به شکایت گشوده است. او دست به دامن قدرت های دیگر شده است تا از آنها بخواهد جلوی کره شمالی را که تنها هدفش دفاع از کشور است، بگیرند.

این نشریه ادامه می دهد: استمدادطلبی این مقام سیاسی کره جنوبی برای مسایل منطقه شبه جزیره کره از جامعه بین المللی، اثبات می کند که او به هیچ عنوان نمی تواند مسوولیت اداره کشورش را بر عهده بگیرد.

خبرگزاری کره شمالی نیز در گزارشی با انتقاد از عملکرد رئیس جمهور کره جنوبی، به شدت از او انتقاد کرد و نوشت: اگر «پارک» فکر می کند با تیره تر کردن مناسبات و مخدوش کردن چهره کره شمالی در جامعه بین المللی به اهدافش دست می یابد، سخت در اشتباه است.

همزمان، نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی نیز با انتشار بیانیه ای درصدد پاسخگویی به انتقادهای مطرح شده از سوی همسایه شمالی برآمد و از کره شمالی خواست از توهین کردن به رییس جمهور این کشور پرهیز کند.

روابط دو همساه هم اکنون در یکی از بدترین شرایط در سال های اخیر بسر می برد و ناظران نگرانند که رزمایش قریب الوقوع مشترک آمریکا و کره مناسبات آنها را وخیم تر کند.

کره شمالی بارها هشدار داده است که نزدیکی کره و آمریکا و تحریم های آنها علیه کره شمالی ممکن است باعث بروز یک جنگ هسته ای در منطقه شود.

دو کره از لحاظ فنی همچنان در حال جنگ هستند چرا که دو کشور بعد از پایان جنگ سال 1953 هیچ معاهده صلحی امضا نکرده اند.

کد خبر 295919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha