چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی وزیر دفاعش را با گلوله ضدهوایی اعدام کرده است.


به گزارش واحد مركزي خبر ،خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) روز چهارشنبه از اعدام هیون یونگ چول ،وزیر دفاع کره شمالی به خاطر عدم وفاداری و نمایش بی‌احترامی به کیم جونگ اون ،رهبر این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنابه اعلام این منبع، او سی‌ام آوریل گذشته(10 ارديبهشت) اعدام شده‌است.


هان کیم بیوم، معاون اداره اطلاعات ملی کره در نشستی در پارلمان این کشور گفت: صدها مقام کره شمالی نظاره‌گر اعدام او در روز 30 آوریل بودند.

دليل اعدام وزير دفاع كره شمالي خوابیدن در یک جلسه اعلام شده‌است.

 به گفته شین کیونگ مین قانون گذار کره جنوبی، مقامات اداره اطلاعات ملی کره جنوبی در نشست کمیته پارلمانی - که پشت درهای بسته برگزار شد - اعلام کردند: هیون یونگ چول، وزیر نیروهای مسلح خلق کره شمالی در اواخر ماه آوریل بر اثر اصابت خمپاره ضد هوایی در آکادمی نظامی کانگ کن کشته شد. شمار زیادی از افراد نیر شاهد این اعدام بودند.

دفتر لی چول وو یکی دیگر از قانون گذاران کره جنوبی نیز با انتشار بیانیه ای گزارش مشابهی منتشر کرد.

شین گفت مقامات اطلاعاتی کره جنوبی به قانون گذاران این کشور اعلام نکردند این اطلاعات را از کجا به دست آورده اند و تنها گفتند این اطلاعات را از کانال های مختلف دریافت کرده اند که باور دارند صحت دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس از سئول،‌ سازمان جاسوسی کره جنوبی سابقه ردیابی کردن تحولات را در کره شمالی دارد. تأیید اطلاعات در ارتباط با کره شمالی اغلب غیر ممکن است.

کیم پس از به قدرت رسیدن در اواخر سال 2011 در پی مرگ پدرش، براي تقويت اختیارات و قدرت خود تلاش ها و اقدام‌هاي مختلفي انجام داد. تحلیل گران در این باره با یکدیگر اختلاف نظر دارند که آیا این انتقال قدرت نشان می‌دهد این رهبر جوان از قدرت کافی در این کشور برخوردار است یا خیر یا تلاش می کند قدرت خود را تثبیت کند. او در سال 2013 دستور اعدام جانگ سونگ تائک ،شوهر عمه خود را به سبب خیانت صادر کرد.

ماه گذشته، مقامات سازمان جاسوسی کره جنوبی به قانون گذاران این کشور اعلام کردند پیونگ یانگ 15 مقام بلندپایه را به اتهام به چالش کشیدن قدرت کیم اعدام کرده است.

کد خبر 295008

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha