همشهری آنلاین: تصاویر عمه قدرتمند رهبر کره شمالی از تمامی اسناد و مدارک این کشور حذف شده است، اقدامی که تاییدی بر کنار گذاشته شدن آخرین عضو خانواده بنیانگذار کره شمالی است..

کیم جونگ اون عمه قدرتمندش را از تاریخ حذف کرد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تلگراف، با این حال تحلیل‌گران اعتقاد ندارند که کیم کیونگ هوئی، عمه قدرتمند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی سرنوشتی همانند سرنوشت جانگ سونگ تائک، همسرش داشته باشد؛ وی دسامبر سال گذشته میلادی به صورت علنی محکوم و به دلیل جنایت علیه کره شمالی اعدام شد.

پیشتر گمان می‌رفت که کیم کیونگ هوئی و جانگ سونگ ‌تائک مصون هستند چرا که آن‌ها دو تن از اعضای ارشد دولت پیونگ یانگ بودند که به عنوان مشاوران دیکتاتور جوان و بی‌تجربه کشورشان محسوب می‌شدند.

توشیمیتسو شیگمورا، یکی از استادان دانشگاه "واسدا" توکیو و یکی از صاحبنظران در امور کره شمالی گفت: او دختر کیم ایل‌ سونگ، بنیانگذار کره شمالی است در نتیجه نامش سپری در برابر اعدامش خواهد بود.

وی افزود: اما کیم جونگ اون بیش از دو سال است که زمام امور را به عهده دارد و تصمیم گرفته که می‌تواند کشور را بدون کمک عمه‌اش اداره کند اگر کیم کیونگ هوئی در مراسم و رویدادهای رسمی حضور یابد به نظر می‌آید که در حال کنترل کیم جونگ اون است. این یک تصویر مناسب از یک دیکتاتور نیست در نتیجه او باید از صحنه تاریخ کره شمالی محو شود.

کیم کیونگ هوئی از سپتامبر سال گذشته میلادی که در اجرای یک گروه موسیقی نظامی حضور یافت، دیگر در ملا عام دیده نشده است. وی در تعدادی از روزهای مهم تاریخ سیاسی کره شمالی از جمله سالروز مرگ کیم جونگ ایل، برادرش، در دسامبر سال گذشته میلادی غایب بود. وی همچنین در انتخابات مجمع عالی خلق کره شمالی که مارس سال جاری میلادی برگزار شد در جایگاهش حضور نداشت.

مقام‌های کره جنوبی می‌گویند، کیم کیونگ هوئی از تصاویری که نخستین بار در دسامبر سال 2012 میلادی پخش شده بود نیز حذف شده است.

شیگمورا افزود: شایعاتی نیز درباره وضعیت سلامتی کیم کیونگ هوئی وجود دارد و ممکن است که وی در بستر مرگ باشد.

کد خبر 256475
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز