چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: چین به تازگی سفیر کره‌شمالی در پکن را برای هشدار درباره اقدامات تحریک آمیز پیونگ یانگ احضار کرده‌است.

یک منبع دیپلماتیک گفت به دنبال تهدید کره شمالی به ادامه آزمایش های هسته‌ای این کشور ، وزارت امورخارجه چین، جی جای ریونگ ، سفیر کره‌شمالی در این کشور را احضار و به او  اعلام کرد کشورش آشکارا با هرگونه آزمایش هسته‌ای و آزمایش موشک‌های میان‌برد و دور‌برد کره شمالی مخالف است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد پکن از طریق کانال‌های مختلف همچون احضار سفیر کره‌شمالی بارها از پیونگ‌یانگ خواسته است آزمایش‌های هسته‌ای خود را متوقف کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر،این منبع از ارائه جزئیات بیشتر در این زمینه از جمله زمان احضار سفیر کره‌شمالی خودداری کرد.

هونگ لی ، سخنگوی وزارت امورخارجه چین در کنفرانسی خبری در پاسخ به سوالی درباره احضار اخیر سفیر کره‌شمالی افزود در شرایط کنونی امیدواریم همه طرف‌ها بتوانند اقداماتی انجام دهند که به برقراری ثبات در شبه جزیره کره و کاهش تنش‌ها بینجامد.

در پی آن‌که شورای امنیت سازمان ملل 7 فروردین آزمایش‌های موشکی اخیر کره‌شمالی را هم‌زمان با رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی محکوم کرد پیونگ یانگ تهدید کرد « شکل جدیدی » از آزمایش هسته‌ای این کشور به اجرا گذاشته خواهد شد.

این در حالی است که نمایندگان ارشد هسته‌ای کره جنوبی ، آمریکا و ژاپن روز دوشنبه در واشنگتن نشستی سه جانبه برگزار و راه‌های جلوگیری از ادامه اقدامات تحریک‌آمیز کره‌شمالی را بررسی کردند.

محور اصلی گفت‌و‌گوهای این نشست یک روزه بررسی راه‌های احتمالی در صورت شکست تلاش‌ها در مهار کره‌شمالی بود.

به دنبال این نشست سه جانبه ،هوانگ جون کوک،نماینده ارشد هسته‌ای کره‌جنوبی با هشدار به کره‌شمالی اعلام کرد:
« چنانچه پیونگ یانگ به آزمایش های هسته ای خود ادامه دهد به همراه جامعه بین الملل این کشور را مجبور خواهیم کرد تا تاوان اقدامات خود را بپردازد. »

کد خبر 255310
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز