سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت آموزش چین با انتشار بخشنامه‌ای از افزایش ۱۰ درصدی پذیرش دانشجویان ساکن مناطق روستایی و محروم در دانشگاه‌های مطرح این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت آموزش چین با اعلام این خبر افزود: این افزایش از راه گسترش سه برنامه ثبت‌نامی در این کشور محقق خواهد شد.

در نخستین برنامه، دانشگاه‌های وابسته به دولت مرکزی و همین‌طور دانشگاه‌های مهم در سطح محلی نسبت به ثبت نام 50 هزار دانشجوی روستایی اقدام خواهند کرد. این رقم در سال گذشته میلادی (2013) حدود 30 هزار نفر بوده است.

در این بخشنامه تاکید شده برنامه‌ فوق در 832 شهرستان فقیر‌نشین و 10 استان که شمار ثبت‌نام‌ها در دانشگاه‌های مهم آنها پایین است، اجرا می‌شود.

در برنامه‌ دوم نیز دانشگاه‌های وابسته به وزارت آموزش چین همراه با تعدادی از دانشگاه‌های دیگر به صورت داوطلبانه دو درصد از سهم ثبت نام‌های خود را به دانشجویان مناطق محروم اختصاص خواهند داد.

همچنین در برنامه‌ سوم، دانشگاه‌های مطرح در سطح محلی ظرفیت‌های بیشتری را به دانشجویان روستایی که نسبت به سایر دانشجویان از نظر صلاحیت دارای وضعیت مشابهی هستند، اختصاص خواهند داد.

وزارت آموزش چین در عین حال بر شفافیت اطلاعات و اعمال سختگیری در بررسی صلاحیت داوطلبان در کلیه مراحل ثبت‌نام تاکید کرد تا نسبت به برقراری مساوات و عدالت کامل اطمینان حاصل شود.

کد خبر 254400
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز