همشهری آنلاین: فعال مدنی اهل کره جنوبی هزاران نسخه از فیلم جنجالی مصاحبه،‌ ساخته شرکت سونی را از طریق بالن و از روی مرز به کره شمالی فرستاده‌است.

مصاحبه

براساس گزارش BBC، لي مين بوك مي‌گويد اين كار را در طول شب انجام مي‌دهد و از ماه ژانويه تاكنون چهار بار اين كار را تكرار كرده‌ و آخرين آن همين شنبه بوده‌است.

كمدي جنجالي مصاحبه، ساخته سث روگن به نقشه خيالي آژانس جاسوسي آمريكا براي كشتن رهبر كره شمالي كيم جونگ اون  پرداخته‌است. اين فيلم باعث شد يكي از بزرگترين حملات سايبري در آمريكا رخ دهد و شركت سوني را وادار كند تا از اكران عمومي اين فيلم چشم‌پوشي كند. اما شركت سوني در نهايت از اين كار منصرف شد و فيلم مصاحبه را در اكران‌هايي محدود در چندين سينما به نمايش درآورد.

لي مين بوك، يكي از شهروندان فراري كره شمالي، مي‌گويد نسخه DVD اين فيلم‌ها را به همراه دسته‌اي دلار آمريكا و بروشورهايي در نقد رژيم كيم جون اون به كمك بالون از روي مرز به سوي كره شمالي فرستاده‌است. وي مي‌گويد روز شنبه هزاران نسخه از اين فيلم را به همراه ميليون‌ها بروشور از مرز غربي كره شمالي وارد اين كشور ساخته‌است.

هرشهروند كره شمالي كه به دستگاه پخش DVD دسترسي داشته‌باشند و حين تماشاي اين فيلم دستگير شود، به حبس‌هاي طولاني در كمپ‌هاي كار اجباري محكوم خواهد‌شد.

اين فعال كره‌اي پيش از اين نيز به اميد تشويق شهروندان كره شمالي براي مقابله با رژيم اين كشور، پروژه‌هاي مشابهي را براي ارسال مطالب و محتواهاي آگاه كننده اجرا كرده‌بود.

کد خبر 291619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha