همشهری آنلاین: مقام‌های کره شمالی همزمان با اعلام هشدار مبنی بر حمله به کاخ سفید، پنتاگون و سراسر ایالات متحده به عنوان لانه تروریسم، اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا را که در آن پیونگ یانگ را به حمله گسترده سایبری علیه شرکت سونی پیکچرز متهم می‌کرد، "مضحک" خواندند.

کره شمالی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چنین اظهاراتی آن هم در زمان اوج تنشها با واشنگتن از سوی کره شمالی امری طبیعی محسوب می‌شود، اما بیانیه طویل کمیسیون قدرتمند دفاع ملی این کشور بر حساسیت دولت پیونگ یانگ بر فیلمی درباره رهبر این کشور تاکید می‌کند.

دولت آمریکا کره شمالی را به حمله سایبری علیه شرکت سونی سازنده فیلم متهم می‌کند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که وعده داده بود واکنشی مناسب به این حمله نشان بدهد، در مصاحبه‌ای با سی ان ان گفت، واشنگتن در حال بررسی قرار دادن مجدد کره شمالی در لیست‌ حامیان تروریسم است.

در واکنشی به این اظهارات، کمیسیون دفاع ملی کره شمالی هشدار داد، ارتش 2 / 1 میلیون عضوی این نهاد آماده هرگونه حمله علیه آمریکاست.

این کمیسیون در بیانیه خود که در خبرگزاری دولتی کره منتشر شده است، اعلام کرد: شدیدترین اقدامات تلافی‌جویانه ما در مقابل کاخ سفید، پنتاگون و سراسر آمریکا به عنوان لانه تروریسم خواهد بود.

در این بیانیه همچنین آمده است: کره شمالی به خوبی می‌داند که چگونه ثبات کند هک شدن شرکت سونی هیچ ارتباطی با این کشور نداشته و پیشنهاد می‌دهد تا تحقیقات مشترکی را با آمریکا در این باره انجام دهد.

کد خبر 281721

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha