چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکتی که عملکرد زیرساختارهای اینترنتی در جهان را تحت نظر دارد اعلام کرد اختلال در اینترنت کره شمالی که از روز یکشنبه قطع شد و این قطعی تا روز سه‌شنبه ادامه یافت، همچنان ادامه دارد.

کره شمالی

براساس گزارش NBC، اين اختلال توسط شركت DYN رديابي شده و برروي صفحه توئيتر اين شركت گزارش شده‌است. اختلال اخير در اينترنت اين كشور براي كمتر از يك ساعت ادامه داشته‌است.

خدمات اينترنت كره شمالي در اوايل روز سه‌شنبه و پس از اختلال طولاني مدتي كه از روز يكشنبه آغاز و در روز دوشنبه نيز ادامه يافت، احيا شد و به گفته DYN كره شمالي در طول شب براي حفظ ارتباط اينترنتي‌اش دچار دشواري‌هاي فراواني شد.

اختلال در اينترنت كره‌شمالي درست چند روز پس از سخنان باراك اوباما درباره واكنش نشان دادن به حمله سايبري كره شمالي به شركت سوني پيكچرز رخ داد. دولت آمريكا با سرزنش كردن كره شمالي اين حمله سايبري را اقدامي تلافي‌جويانه براي نمايش فيلم كمدي مصاحبه كه در آن به تلاش‌هاي سازمان سيا براي ترور رهبر كره‌شمالي پرداخته شده‌، اعلام كرد. گروهي به نام نگهبانان صلح مسئوليت اين حمله را به عهده گرفته‌اند و ده‌ها هزار ايميل و اسناد و اطلاعات خصوصي و گاه شرم‌آور اين شركت را منتشر كرده و پنج فيلم اين شركت را در اختيار وب‌سايت‌هاي اشتراك‌گذاري اطلاعات قرار داده‌اند.

به گفته DYN زيرساختارهاي محدود اينترنتي كره شمالي در اوايل روز يكشنبه دچار آشفتگي شد و بلافاصله تمامي ظن‌ها متوجه آمريكا و هدايت حمله‌اي سايبري از سوي اين كشور شد اما مقامات آمريكايي دست داشتن در اين رويداد را انكار كردند.

اينترنت در دسترس تمامي شهروندان كره شمالي قرار ندارد زيرا دسترسي به اطلاعات كشورهاي خارجي و جهان بيرون از اين كشور به شدت تحت كنترل و محدود است. درحقيقت تنها مقامات ارشد دولتي و ارتشي به اضافه تعداد محدودي از اعضاي خانواده‌هاي نزديك به كيم جونگ اون به اينترنت دسترسي دارند و بقيه افراد به شبكه‌اي دسترسي دارند كه تحت كنترل دولت كره است. كره شمالي داراي چهار شبكه متصل به اينترنت است و اين ارتباطات نيز از راه چين وارد كشور مي‌شوند.

کد خبر 281858

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha