همشهری آنلاین: کره‌شمالی و کره‌جنوبی امروز دوشنبه ۱۶ شهریور در روستای معروف پانمونجوم در مرز دو همسایه مذاکره برای دیدار مجدد خانواده‌های جدا شده در جنگ کره در اوایل دهه ۱۹۵۰ میلادی را آغاز کردند.

پانمونجوم محل اغلب مذاكره‌هاي دو همسايه است و به همين دليل به روستايي معروف و سياسي تبديل شده‌است.

به گزارش كانال آسيا، این مذاکرات میان مسئولان رقیب صلیب سرخ در  اين روستا پس از توافق اوليه هر دو طرف در اوایل ماه جاری میلادی براي كاهش تنش‌ در خصوص ایجاد جنگی جدید بین دو کره ،انجام مي‌شود.

تنش‌هاي اخير بعد از مجروح شدن دو سرباز كره جنوبي در اثر انفجار بمب از سوی پیونگ یانگ بالا گرفت.

دیدار مجدد خانواده‌های جدا شده در پی جنگ کره از اوایل ماه جاری میلادی انجام نشده‌ است. بيشتر این افراد مسن هستند و می‌خواهند قبل از مُردن اقوام و خویشاوندان خود را ببینند.

مسئولان کره جنوبی مدت‌هاست که خواستار برگزاری مرتب این دیدارها و افزايش افراد شرکت کننده در این دیدار شده‌اند اما کره شمالی نسبت به انجام این اقدام ترديد دارد چرا که معتقد است این اقدام کشورش را به روی نفوذ هرچه بیشتر کره جنوبی و تهدید سلطه حزب حاکم باز می کند.

بسیاری از مردم کره حتی نمی‌دانند که آیا خویشاوندان خود در طرف دیگر مرز هنوز هستند یا خیر چرا که دولت‌های دو کره اغلب ارسال نامه، تماس تلفنی یا ایمیل را ممنوع می‌کنند.

در دیدارهای مجدد خانواده‌های جدا شده در پی جنگ کره، حدود 22 هزار و 500 شهروند کره‌ای شرکت داشتند اما طبق گزارش صلیب سرخِ کره جنوبی هیچ یک از آنها امكان حتي ديدار دوم را نداشتند.

کد خبر 306367

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha