یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴
۰ نفر

همشهری‌انلاین: با سپری شدن دوران سوگواری عمومی و اجباری در کره شمالی، به نظر می‌آید کیم جونگ اون سنت های قدیمی سران این کشور در استفاده ابزاری از زنان را شروع کرده باشد.

کیم جونگ اون

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از  شبکه تلویزیونی سی ان ان،کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به سنت پدر و پدربزرگ خود، گروه موسوم به «جوخه لذت» را راه اندازی کرده است؛ گروهی از زنان که برای امور شخصی و تبلیغاتی رهبر کره شمالی به کار می‌رود و اعضای آن با گزینش‌های خاص، انتخاب می‌شود.

 در سال 2011 که رهبر جوان کره شمالی جایگزین پدر خود شد، نوعی سوگواری اجباری در این کشور جریان داشت و او از چنین اقدام‌هايي سر باز می زد تا سه سال عزای عمومی پدرش بگذرد.

حال او از این دوره عبور کرده است و امکان دارد در این فرایند گردان‌های لذت بار دیگر به راه بیفتد.

 اين درحالي‌است که تنش‌ها در شبه جزیره کره هم‌زمان با رزمایش مشترک کره‌ جنوبی و آمریکا بالا گرفته است و کره شمالی نیز موضع‌گیری‌های خود را در قبال غرب تندتر می‌کند.

کره شمالی چهار موشک میان برد را آزمایش کرد که قبل از سقوط به دریا،85 مایل را پیموده بود.

یک مقام پنتاگون در گفت‌وگو با سی ان ان گفته است ما از کره شمالی می خواهیم از هرگونه اقدام تحریک‌کننده که باعث بالا گرفتن تنش‌ می‌شود خودداری کند و به تعهدات بین‌المللی خود پای بند باشد.

كيم جونگ اون ماه آینده،در اولین سفر خارجی خود به روسیه مي‌رود و قرار است با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کند. این در حالی است که زنان یاد شده، او را در این سفر همراهی نمی‌کنند.

کد خبر 291246

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha