چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: منابع خبری در سئول اعلام کردند عالی‌ترین مقام بخش آموزش کره شمالی اعدام شده است.

جئونگ جون هی سخنگوی وزارت وحدت کره جنوبی امروز چهارشنبه 10 شهريور در کنفرانسی مطبوعاتی در سئول این خبر را اعلام کرد.

یک مقام دیگر وزارت وحدت کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود تصریح کرد: کیم جونگ جین وزیر آموزش کره شمالی به جرم فعالیت‌های ضدحزبی و ضد انقلابی در ماه ژوئیه اعدام شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه،وزارت وحدت کره جنوبی همچنین تائید کرد دو مسئول دیگر بخش آموزش کره شمالی و همچنین کیم جونگ چول از مسئولان بلند پایه امور دو کره نیز به اردوگاه‌های کار اجباری منتقل شده‌اند.

روزنامه جونگ‌ آنگ ایلبو روزنامه چاپ سئول نیز در شماره روز سه شنبه خود به نقل از یک منبع آگاه از اخبار کره شمالی اعلام کرد هوانگ مین، وزیر کشاورزی پیشین کره شمالی و ری یونگ جین از مسئولان بلند پایه وزارت آموزش کره شمالی به جرم نافرمانی از کیم جونگ اون اعدام شده‌اند.

 کیم جونگ اون در سال 2011 پس از فوت پدرش کیم جونگ ایل اداره امور کره شمالی را به دست گرفت و از آن زمان از طریق پاک‌سازی عناصر مخالف و اعدام برخی از مسئولان بلندپایه رژیم تلاش کرد پایه‌های قدرت خود را در این کشور کمونیستی تقویت کند.

از زمان به قدرت رسیدن کیم جونگ اون شایعات مربوط به اعدام عناصر مخالف در کره شمالی افزایش یافته است. پر سر و صداترین اعدام مخالفان در کره شمالی دسامبر سال 2013 اتفاق افتاد و ژانگ سونگ تائک، شوهر عمه کیم جونگ اون که از نفوذ زیادی هم برخوردار بود به جرم خیانت و فساد اعدام شد.

کد خبر 344971

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha