همشهری آنلاین: تلویزیون دولتی کره شمالی روز جمعه ۱۹ شهریور ماه اعلام کرد این کشور پنجمین آزمایش هسته‌ای خود را با موفقیت انجام داده است.

کره شمالی آزمایش هسته ای جدید خود را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،کره شمالی اعلام کرد آزمایش « انفجار کلاهک هسته ای » انجام داده است

به گزارش اسوشیتدپرس از سئول، کره شمالی اعلام کرد این کشور آزمایش « انفجار کلاهک هسته ای » انجام داده است که هدف آن مقابله با آن چیزی است که پیونگ یانگ «خصومت آمریکا» می خواند.

شبکه بی بی سی مدعی شد که وقوع لرزش پنج و سه دهم ریشتری در کره شمالی از آزمایش هسته ای احتمالی این کشور حکایت دارد.

آخرین خبرها و رویدادها پیرامون آزمایش هسته ای جدید کره شمالی؛

  • اولاند آزمایش هسته ای کره شمالی را محکوم کرد

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم ، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه به شدت آزمایش هسته ای کره شمالی را محکوم کرد.

  • تاکید وزارت امور خارجه چین بر مخالفت این کشور با آزمایش هسته ای کره شمالی

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه چین اعلام کرد این کشور با آزمایش هسته ای کره شمالی به شدت مخالف است.

  • اوباما:از همه راهها برای حمایت از کره جنوبی دربرابر همسایه شمالی‌اش استفاده خواهیم کرد

شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبر فوری، گزارش داد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در پی آزمایش هسته ای کره شمالی تاکید کرد واشنگتن از همه راهها برای حمایت از کره جنوبی در برابر همسایه شمالی آن استفاده خواهد کرد.

  • کره شمالی: آزمایش امروز تأیید می کند کلاهک هسته‌ای می تواند روی موشک نصب شود

خبرگزاری کره شمالی «کی سی ان ای» اعلام کرد آزمایش هسته‌ای روز جمعه تأیید می کند که کلاهک هسته‌ای می تواند روی یک موشک نصب شود.

  • سئول:آزمایش هسته‌ای جدید کره شمالی یک اقدام تحریک‌آمیز و خودتخریبی است

رئیس جمهور کره جنوبی روز جمعه پنجمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی را اقدامی تحریک آمیز دانست که این کشور را منزوی تر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، پارک گئون های در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رژیم کیم جونگ اون با این آزمایش هسته‌ای تحریم‌ و انزوای بیشتر را برای خود به همراه می آورد.»

وی افزود: «چنین اقدام تحریک آمیزی راه را به سمت خود تخریبی این کشور تسریع می کند.»

پارک گئون های در این بیانیه خاطر نشان کرد آزمایش روز جمعه که سئول معتقد است قوی‌ترین آزمایش هسته‌ای کره شمالی تاکنون بوده است، نشان دهنده «بی فکری جنون آمیز» کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است.

همچنین شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری گزارش داد: شورای امنیت ملی کره جنوبی برای بررسی احتمال اجرای آزمایش هسته ای توسط کره شمالی جلسه تشکیل می دهد.

آمریکا در حال ارزیابی انفجار احتمالی در کره شمالی است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، کاخ سفید اعلام کرد در حال بررسی انفجار احتمالی در کره شمالی است که گفته می شود موجب وقوع زمین لرزه شده است.

  • پنجمین آزمایش هسته ای کره شمالی

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد علت زمین لرزه ای که روز جمعه نزدیک یکی از مراکز هسته ای کره شمالی روی داد احتمالا پنجمین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ بوده است.

آژانسهای زلزله شناسی اروپا ، آمریکا و چین گزارش دادند زمین لرزه ای به بزرگی پنج و سه دهم درجه در مقیاس ریشتر روز جمعه ساعت هشت و سی دقیقه به وقت گرینویچ در سطح زمین روی داد. کانون زمین لرزه های طبیعی زیر زمین است.

  • مرکز زلزله شناسی چین اعلام کرد علت این زمین لرزه احتمالا یک انفجار بوده است.

سخنگوی دولت ژاپن نیز اعلام کرد به احتمال زیاد این زمین لرزه ناشی از یک آزمایش هسته ای بوده است. وی تصریح کرد وزارت خانه های ذیربط اخبار و اطلاعات لازم را در این زمینه جمع آوری خواهند کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد دوم مارس در اعتراض به آزمایش هسته ای و همچنین پرتاب موشک بالستیک کره شمالی یک رشته تدابیر جدید بر ضد این کشور وضع کرد اما پیونگ یانگ پس از این تاریخ نیز چند بار اقدام به شلیک موشکهای کوتاه و میان برد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، دو ماه پیش تصاویر ماهواره ای آمریکا از فعالیت های شدید در یک مرکز هسته ای کره شمالی به نام پونگیه- ری حکایت داشت. کره شمالی ژانویه گذشته چهارمین انفجار هسته ای خود را در این مرکز انجام داد و شورای امنیت سازمان ملل متحد را بر آن داشت تا تحریم های جدیدی بر ضد پیونگ یانگ وضع کند. امسال همچنین کره شمالی چندین موشک بالستیک شلیک کرد که آخرین آنها به دوشنبه گذشته بر می گردد.

پس از آن که نام کیم جونگ- اون رهبر کره شمالی به علت نقض حقوق بشر در تاریخ ششم ژوئیه وارد فهرست سیاه آمریکا شد، گمانه زنیها درباره پنجمین آزمایش هسته ای کره شمالی افزایش یافت.

آزمایش هسته ای ژانویه گذشته در کره شمالی یک زمین لرزه به بزرگی پنج و یک دهم درجه در مقیاس ریشتر به وجود آورد

  • ارتش کره جنوبی: کره شمالی قوی ترین آزمایش هسته ای خود را انجام داد

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، ارتش کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد بر این باور است که کره شمالی قدرتمندترین آزمایش هسته ای تاریخ خود را انجام داده است.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام نظامی که نام او را ذکر نکرد اعلام کرد:‌« ما بر این باوریم که کره شمالی امروز یک آزمایش هسته ای انجام داده است؛ شدت این انفجار حدود ده کیلوتن،‌ و قوی ترین انفجاری است که تاکنون این کشور انجام داده است.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سومین آزمایش هسته ای کره شمالی در فوریه 2013 انجام شد و بین شش تا نه کیلوتن بود که تا آن زمان، بزرگ ترین انفجار هسته ای این کشور محسوب می شد.

کد خبر 345868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha