همشهری آنلاین: روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که خاله رهبر کره شمالی در نیویورک به صورت ناشناس زندگی می کند و یک مغازه خشکشویی دارد.

خاله رهبر کره شمالی

به گزارش ايرنا، واشنگتن پست جمعه ( 7 خرداد) نوشت که 'کو یونگ سوک' خواهر 'کو یونگ هوی' است که یکی از همسران رهبر پیشین کره شمالی و مادر 'کیم جونگ اون' رهبر فعلی این کشور بود. کو یونگ سوک 18 سال است به آمریکا پناهنده شده و به همراه همسر و سه فرزندش با نامهای مستعار زندگی می‌کنند.

خاله و شوهر خاله رهبر فعلی کره شمالی در زمان رهبر پیشین این کشور از نزدیکان حکومت به شمار می‌رفتند و به این دلیل به سوئیس اعزام شدند تا از اعضای خاندان حاکم که در آن کشور تحصیل می‌کردند مراقبت کنند.

'کو' در مورد خواهر زاده‌اش می‌گوید: 'او بچه دردسرسازی نبود اما زود از کوره در می‌رفت و کم تحمل بود. وقتی که مادرش به دلیل بازیگوشی و درس نخواندن تنبیه‌اش می‌کرد، کیم با مادرش یکی به دو نمی‌کرد ولی به روش‌هایی دیگر مانند اعتصاب غذا اعتراض خود را نشان می‌داد.'

کو می‌گوید که کیم متولد 1984 است و زمانی که به رهبری کره شمالی رسید تنها 27 سال سن داشت نه 33 یا 34 سال که پیشتر گمانه‌زنی می‌شد. پسر خاله رهبر کره شمالی نیز 27 ساله است و همبازی دوران کودکی او بود. خاله کیم می‌گوید: 'کیم و پسر من از بدو تولد همبازی بودند و من پوشک شان را عوض می‌کردم.'

خاله رهبر کره شمالی می‌گوید: 'ورزش مورد علاقه کیم بسکتبال بود و از همان اول هم بسکتبال بازی می‌کرد و آنچنان شیفته این ورزش شد که شبها نیز با توپ بسکتبال به رختخواب می‌رفت.'

واشنگتن پست می‌نویسد که کیم جونگ اون از هواداران مایکل جوردن، ستاره پیشین بسکتبال آمریکا است و چندین بار نیز در پیونگ یانگ از دنیس رادمن، بسکتبالیست بنام آمریکایی پذیرایی کرده است.

خاله کیم می‌گوید که او از 8 سالگی می دانست که رهبر کره شمالی خواهد شد چرا که در آن زمان یونیفرم ژنرال و نشان عالی ارتش به او اعطا شد.

مشخص نیست که چرا کو و همسرش پس از مراجعه به سفارت آمریکا در برن (پايتخت سوئيس) به این کشور پناهنده شدند.

البته در آن زمان مادر کیم سرطان پیشرفته داشت و آنان معتقد بودند که ممکن است پس از اینکه بچه‌ها در سوئیس بزرگ شدند جایگاه ویژه خود را در حکومت از دست بدهند.

خانواده کو پس از اینکه ماه‌ها سین جیم شدند توانستند در نیویورک ساکن شوند و با نام‌های مستعار زندگی جدیدی را آغاز کرده و با کمکی که سیا در اختیار آنان گذاشت کسب و کاری راه بیندازند.

کو می‌گوید: 'دوستان من در آمریکا می‌گویند که من خیلی خوش شانسم که همه چیز دارم.' سه فرزند کو به کالج رفتند و در آمریکا مشغول به کار شده‌اند. هرچند که این زوج هنوز هم با سیا همکاری می‌کنند ولی شوهر خاله کیم می‌گوید که هیچ رازی را افشا نکرده‌اند.

وی گفت: 'سیا فکر می‌کرد که ما به طور حتم از برخی از اسرار کره شمالی آگاهی داریم در صورتیکه این طور نبود. ما فقط می‌خواستیم تا از کودکانمان مراقبت کرده و به آنان کمک کنیم تا تحصیلات شان را ادامه دهند.'

کد خبر 335191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha