چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد روابط کره شمالی و روسیه به سرعت رو به رشد است و دو کشور سرگرم تقویت روابط دیرینه خود هستند.

روسیه- کره شمالی

روزنامه دولتی رودونگ سینمون چاپ کره شمالی در شماره ویژه خود به مناسبت شصت و ششمین سالگرد امضای توافق‌نامه همکاری اقتصادی و فرهنگی بین پیونگ یانگ و مسکو به سابقه روابط دو کشور پرداخت و از دیدار ماه نوامبر چو ریونگ، دبیر حزب کارگران کره شمالی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تمجید کرد.

در مقاله‌ای که به همراه تصویری از دست داستن این دو سیاستمدار منتشر شد؛ آمده است: «دوستی دو کشور روز به روز عمیق‌تر می‌شود.»

به گزارش واحد مركزي خبر،خبرگزاری یونهاپ گشایش دوستانه کره‌ شمالی در برابر یکی از متحدان اصلی خود یعنی روسیه را راهبردی برای قطع وابستگی به چین در زمینه سرمایه‌گذاری و تجارت دانست.

نهاد تجارت خارجی کره جنوبی در مسکو روز چهارشنبه اعلام کرد مبادلات اقتصادی بین کره شمالی و روسیه رشد قابل توجهی پيدا كرده‌است.

حجم صادرات کره شمالی به روسیه در سال 2014 حدود 32 درصد افزایش داشت و ارزش این صادرات به بالغ بر ده میلیون و 200 هزار دلار رسید.

42 درصد از این صادرات، منسوجات و بقیه اقلام صادراتی شامل ماشین آلات، تجهیزات و لوازم برقی بودند. ارزش صادرات خودرو کره شمالی به روسیه حدود 250 هزار دلار بوده است.

روسیه نیز نفت خام به ارزش 34 میلیون دلار به کره شمالی صادر کرده است. البته صادرات نفت روسیه به کره شمالی در سال 2014، هشت درصد کاهش داشت.

چو بونگ-یئون، پژوهشگر کره جنوبی در بانک صنعتی کره گفت: حجم مبادلات تجاری کره شمالی و روسیه هنوز به حجم مبادلات کره شمالی با چین نرسیده است.

به گزارش یونایتدپرس از سئول، روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد وزارت امور خارجه روسیه سال 2015 را «سال دوستی» با کره شمالی نامید.

قرار است کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نهم ماه مه در هفتادمین سالگرد شکست آلمان نازی به مسکو سفر کند. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در این مراسم شرکت نخواهد کرد.

خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد :الکساندر گالوشکا، وزیر توسعه شرق دور روسیه با ری سو یونگ، وزیر امور خارجه کره شمالی درباره فرصت‌های اقتصادی تبادل‌نظر کردند.

کد خبر 290297

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha