شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: روسیه هشدار داد تنها تا چند روز دیگر گاز مورد نیاز اوکراین را تامین خواهد کرد.

medvedov-putin

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، مسکو روز جمعه به دولت اوکراین هشدار داد در صورتی که نتواند پول گاز مصرفی خود را به روسیه پرداخت کند روسیه فروش گاز را به اوکراین قطع خواهد کرد.

هشدار روسیه در این‌خصوص باعث شده است اروپایی‌ها نسبت به وقوع جنگ دیگری درباره گاز میان روسیه و اوکراین به‌شدت نگران شوند. چون بخشی از گاز مورد نیاز اروپا از منابع گازی روسیه تامین و این گاز از خاک اوکراین به اروپا صادر می‌شود.

ديمیتری مدودوف ،نخست‌وزیر روسیه روز جمعه با ولادیمیر پوتین ،رئیس‌جمهور این کشور در نشستی شرکت کرد و برگزاری این نشست گمانه زنی‌ها را درباره قطع گاز روسیه به اوکراین تشدید کرده‌است.

در صورتی که روسیه صادرات گاز را به اوکراین قطع کند این موضوع به‌شدت مشتریان اروپایی گاز روسیه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دولت اوکراین با هدف تشدید فشار بر مخالفان جدایی‌طلب خود که مورد حمایت روسیه هستند روز پنج شنبه ارسال گاز طبیعی را برای مناطق تحت کنترل این شبه نظامیان قطع کرد.

شرکت «نفت و گاز» علت قطعی ارسال گاز به مناطق شرقی اوکراین را به خرابی زیرساخت‌های ارسال گاز مرتبط دانست و اعلام کرد ارسال مجدد گاز به این مناطق شروع شده‌است. اما نخست‌وزیر روسیه گفت دولت کی‌یف هنوز ارسال مجدد گاز را به مناطق شرقی این کشور شروع نکرده است. مدودوف گفت او به شرکت گازپروم روسیه دستور داده است که به‌طور مستقیم گاز مورد نیاز مناطق شرقی اوکراین را تامین کند.

سال گذشته در پی افزایش قیمت گاز و تشدید اختلاف‌نظر میان روسیه و اوکراین درباره میزان بدهی‌های کی‌یف، تنش‌هایی میان دو طرف ایجاد شد به همین علت روسیه امسال اعلام کرده‌است برای جلوگیری از تکرار این وضع قصد دارد پیشاپیش پول گاز صادراتی به اوکراین را دریافت کند.

 دیمیتری مدودوف هشدار داده مبالغی را که دولت اوکراین تاکنون پرداخت کرده است تنها برای صادرات گاز در چند روز آینده کافی است به همین علت احتمال دارد روسیه صادرات گاز را به اوکراین متوقف کند.

کد خبر 287781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha