همشهری آنلاین: روسیه روز شنبه با رد انتقاد نمایندگان پارلمان اروپا در ارتباط با قتل یک فعال مخالف روس، اعلام کرد این انتقادها به تلاش‌ها برای عادی سازی روابط بین مسکو و اتحادیه اروپا لطمه می‌زند.

روسیه انتقادهای پارلمان اروپا را رد کرد

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما به نقل از  خبرگزاری فرانسه از مسکو، پارلمان اروپا روز پنجشنبه با تصویب قطعنامه ای، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به هموار کردن زمینه برای جنایاتی همچون ترور وقیحانه دو هفته پیش بوریس نمتسوف متهم کرد.

پارلمان اروپا همچنین خواستار تحقیق مستقل بین المللی درباره این جنایت شد و از قصور روسیه در همکاری با تحقیقات درباره ساقط شدن هواپیمای پرواز ام اچ 17 شرکت مالزی ایرلاینز بر فراز منطقه جنگ زده شرق اوکراین جایی که شورشیان هوادار مسکو در حال مبارزه با نیروهای دولت متمایل به غرب کیف هستند، انتقاد کرد.

الکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد این قطعنامه، «ملغمه ای از دروغ ها و سوءتعبیرهای مشخص است. فقط یک ذهن بیمار می تواند ارتباطی بین توطئه های جداگانه که در استراسبورگ اعلام شده است، ببیند».

وی با اعلام این که گمانه زنی درباره مرگ نمتسوف، «اوج بدبینی» است، افزود این قطعنامه «به طور مستقیم به تلاش ها برای عادی سازی اوضاع در اروپا لطمه می زند».

پارلمان اروپا که مستقر در شهر استراسبورگ واقع در شمال فرانسه است، از روسیه خواست «هر گونه فشار، اقدامات سرکوبگرانه و ارعاب» را علیه رهبران مخالفان، جامعه مدنی و رسانه ها متوقف کند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که نمتسوف در مرکز مسکو به ضرب گلوله کشته شد؛ جنایتی که باعث به لرزه افتادن مخالفانی شد که درباره سرکوب پیوسته مخالفان توسط کرملین، شکایت می کنند.

نمایندگان پارلمان اروپا که همچنین از کرملین خواستند زندانیان سیاسی همچون نادیا ساوچنکو خلبان اوکراینی را آزاد کند، اعلام کردند روسیه در حال حرکت در مسیری «مغایر با یک دموکراسی کارآمد» است.
در حالی که غرب، روسیه را به مسلح کردن و حمایت از شورشیان جدایی طلب در شرق اوکراین متهم می کند، روابط بین مسکو و اروپا به پایین ترین سطح خود از زمان جنگ سرد رسیده است.

کد خبر 289915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha