همشهری آنلاین: وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل کاهش صادرات کشورهای اروپایی، تاکنون ۲۱ میلیارد یورو به این اتحادیه زیان رسانده است.

 وزیر خارجه اسپانیا

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروکسل، خوزه مانوئل گارسیا مارگال وزیر خارجه اسپانیا روز دوشنبه در دیدار با همتایان اروپایی خود برای مذاکره درباره اقدامات بعدی در رابطه با اوکراین گفت: اتحادیه اروپا به دلیل کاهش صادرات ناشی از تحریم روسیه بر سر اوکراین 21 میلیارد یورو (معادل 23.7 میلیارد دلار) ضرر کرده است.

وی گفت: تحریم ها هزینه سنگینی برای همه ما داشت و اتحادیه اروپا تا کنون 21 میلیارد یورو زیان کرده است. تحریم‌ها بشدت به بخش‌های گردشگری و کشاورزی اسپانیا آسیب رسانده است.

اذعان این مقام اسپانیایی به میزان خسارات ناشی از تحریم های روسیه بر اقتصاد اتحادیه اروپا در حالی مطرح می شود که برخی از مقام های اروپا از جمله فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس مدعی‌اند تحریم های بیشتر، روسیه را به تغییر مسیر خود وادار خواهد کرد.

آمریکا و متحدان اروپایی‌اش به بهانه حمایت مسکو از جدایی طلبان اوکراین و الحاق کریمه به روسیه و به منظور مجازات این کشور تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کردند.

تحریم های روسیه تولید کنندگان اروپایی را درباره صادرات محصولاتشان نگران کرده است. آلمان، هلند و اوکراین سال گذشته از اصلی‌ترین صادرکنندگان محصولات کشاورزی به روسیه بوده‌اند اما کشورهای جنوب اروپا و به ویژه اسپانیا و یونان به دلیل وابستگی اقتصادشان به بخش کشاورزی، بیشترین آسیب را در نتیجه تحریم روسیه تجربه کرده‌اند.

کد خبر 286777

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha