چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات امنیتی کی یف اعلام کردند: از سرگیری درگیری‌ها در اوکراین مرگ ۸ سرباز و زخمی شدن ۱۶ تن در شرق این کشور را در پی داشت.

نقض آتش بس در اوکراین؛ ۸ کشته و ۱۶ زخمی

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از کی یف، شورای امنیت ملی اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد: دیروز شاهد یکی از شدیدترین درگیری ها در منطقه ای از اوکراین بعد از امضای توافق نامه مینسک در فوریه گذشته بودیم که در پی آن 8 نفر سرباز کشته و 16 نفر زخمی شدند.

برکناری ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری پیشین اوکراین در فوریه 2014 (بهمن 1392) به دلیل مخالفت با امضای توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا، تبعات گسترده ای از جمله الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، تحریم های متقابل مسکو و بروکسل و واشنگتن و تنش در شرق اوکراین را در برداشت.

درگیری های شرق اوکراین از آوریل سال 2014 آغاز شد و تا کنون بر اساس آمار سازمان ملل متحد بیش از شش هزار کشته برجای گذاشته است.

دولت اوکراین و جدایی طلبان طرفدار روسیه با میانجیگری آلمان و فرانسه و با حضور روسیه در ماه فوریه به توافقنامه ای برای آتش بس در شرق اوکراین دست یافتند که تاکنون بارها نقض شده است. طرفین یکدیگر را موجب نقض این توافق می دانند.

کد خبر 301170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha