شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از نمایندگان پارلمان اوکراین، آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر این کشور را به فساد مالی متهم کردند.

 نخست وزیر اوکراین به فساد مالی متهم شد

به گزارش ايرنا، روز شنبه رسانه های روسی ازجمله شبکه های تلویزیونی ار.ب.کا و شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، گروهی از نمایندگان پارلمان اوکراین از فراکسیون پترو پوروشنکو رییس جمهوری اوکراین، نخست وزیر را به فساد مالی متهم کرده و خواستار تشکیل کمیسیون پارلمانی برای تحقیق در مورد اقدامات خلاف قانون آرسنی یاتسنیوک در مقام نخست وزیر اوکراین شدند.

سرگئی کاپلین نماینده پارلمان اوکراین از فراکسیون پترو پوروشنکو در کنفرانس خبری گفت: در حال حاضر نمایندگان پارلمان در حال جمع آوری امضا برای درخواست از پارلمان برای برکناری یاتسنیوک هستند.

وی افزود: بر این باوریم که یاتسنیوک هفته آینده باید برکنار شود. این اقدام باید پس از تشکیل کمیسیون تحقیقات و انجام تحقیق در مورد اظهارات نیکلای گوردینکو رییس سازمان بازرسی مالی اوکراین انجام گیرد.

گوردینکو هفته گذشته دولت یاتسنیوک را به فساد مالی متهم کرد و به دنبال اظهارات وی، نخست وزیر اوکراین از دادستانی کل خواستار تحقیق در مورد عملکرد دولت شد.

به دنبال تحقیقات سازمان های امنیتی اوکراین، سرگئی بوچکوفسکی وزیر موقعیت های اضطراری این کشور به جرم فساد مالی دستگیر شد.

وی به حیف و میل مبالغی از بودجه اوکراین متهم و از مقام خود برکنار شد. به دنبال این واقعه، یاتسنیوک هم هفته گذشته به سوالات بازپرسان دادستانی کل اوکراین پاسخ داد.

رسانه های روسیه پیش بینی کرده اند در آینده نزدیک نخست وزیر اوکراین برکنار شود.

آرسنی یاتسنیوک از سیاستمداران غرب گرای اوکراین است که پس از روی کار آمدن حکومت جدید در این کشور در ماه فوریه سال 2014، نخست وزیر اوکراین شد.

کد خبر 291143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha