سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۲
۰ نفر

اوکراین قدم به قدم بیشتر در باتلاق جنگی فرو می‌رود که نه میان ۲گروه رو در رو و مستقیم بلکه با حضور قدرت‌های بزرگ خارج از این میدان، در جریان است.

اوکراین

روزنامه نيويورك‌تايمز  از تغيير تصميم قبلي دولت اوباما و بررسي اعطاي كمك‌هاي تسليحاتي به كيف توسط واشنگتن خبر داد. قرار است جان كري وزيرخارجه آمريكا براي گفت‌وگو در اين‌باره به پايتخت اوكراين برود.سوزان رايس مشاور امنيت ملي دولت اوباما از مخالفان سرسخت كمك تسليحاتي آمريكا به اوكراين بود اما به نوشته نيويورك‌تايمز، اكنون او از مخالفت دست برداشته‌است. يكي از دلايلي كه باعث تغيير تصميم دولت اوباما و قوت گرفتن گزينه كمك تسليحاتي به اوكراين شده، شدت‌گرفتن درگيري‌ها در مناطق شرقي است.

ناتو مي‌گويد، جدايي‌طلبان شرق اوكراين كمك‌هاي انساني و تسليحاتي از طرف روسيه دريافت كرده‌اند. روسيه اما اين ادعا را رد مي‌كند. كاخ سفيد تا‌كنون از بيم واكنش روسيه نسبت به كمك تسليحاتي آمريكا به اوكراين، با اين اقدام مخالفت مي‌كرد. آمريكا اميدوار بود كه تحريم‌هاي شديد اقتصادي، روسيه را از ادامه مقاومت در اوكراين منصرف كند اما نشانه‌ها حاكي از آن است كه چنين نشده و روسيه همچنان از موضع خود در اوكراين دفاع مي‌كند. به تازگي و با شكست جديدترين دور از مذاكرات ميان جدايي‌طلبان و دولت اوكراين در بلاروس، درگيري‌ها شدت گرفته‌است. شهرهاي شرق اوكراين اكنون به ميدان جنگ واقعي تبديل شده و هزاران نفر اين شهرها را ترك كرده‌اند.

براساس گزارش‌هاي سازمان ملل، درگير‌ي‌هاي شرق اوكراين در ماه‌هاي اخير نزديك به 6هزار كشته برجا گذاشته‌است. براساس گزارش نيويورك‌تايمز، دولت اوباما گزينه كمك 3ميليارد دلاري تسليحاتي به اوكراين رابررسي مي‌كند. همزمان رهبر جدايي‌طلبان شرق اوكراين از آمادگي 100هزار نيروي جديد براي رويارويي با ارتش اوكراين در اين جنگ خبر داده است.

کد خبر 286146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha