همشهری آنلاین: تصاویر منتشر شده در رسانه های دولتی کره شمالی حاکی از اقدام به آزمایش موشک کروز ضد کشتی توسط این کشور است.

kim jung un

این تصاویر در حالی منتشر شد که قرار است آمریکا و کره جنوبی بهار امسال رزمایش برگزار کنند.

کره شمالی که می‌کوشد در آستانه برگزاری این رزمایش آتش تنش‌ها را شعله‌ور کند ، امسال اعلام کرده است چنانچه واشنگتن رزمایش‌ها را متوقف کند آزمایش‌های هسته‌ای را به حال تعلیق درخواهد آورد.

روزنامه رودونگ ارگان حزب حاکم کارگران کره شمالی در صفحه نخست خود تصاویری را منتشر کرد که نشان می‌داد کیم جونگ اون ،رهبر این کشور نیز در مراسم پرتاب موشک از یک کشتی کوچک حضور دارد.

رسانه‌های دولتی کره شمالی اعلام کردند با طراحی این موشک تحولی چشمگیر در توانمندی نیروی دریایی این کشور برای دفاع و محافظت از آب‌های منطقه‌ای ایجاد خواهد شد.

جفری لویس از موسسه مطالعات راهبردی کالیفرنیا می‌گوید این موشک بسیار شبیه موشک ضد کشتی KH-35 روسیه است.شباهت بسیار زیاد طراحی دو موشک این سوال احتمالی را ایجاد کرده است که مسکو چه زمان و تحت چه شرایطی به کره شمالی در این زمینه کمک کرده است.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری رویترز ، در آستانه رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره ، تحرکات دریایی کره شمالی نیز در هفته‌های افزایش داشته است.

کره شمالی همواره از رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی انتقاد می‌کند و این اقدام آنها را آمادگی برای راه‌اندازی جنگ می‌داند.

مقامات کره شمالی که به سبب برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود تحت فشار تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد سال گذشته چند بار به روسیه سفر کردند و رهبر کره شمالی نیز قرار است ماه مه امسال در چارچوب سفری رسمی عازم این کشور شود.

کد خبر 286475

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha