همشهری آنلاین: یک مقام امنیتی آگاه مصری فاش کرد که قاهره برای شرکت در حمله علیه یمن ۲۰۰ میلیارد دلار از عربستان درخواست کرده است.

 درخواست ۲۰۰ میلیارد دلاری مصر از عربستان برای حمله به یمن

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه اینترنتی الوعی نیوز، مقام مزبور بر اساس اسناد محرمانه فاش شده اظهار داشت: قاهره برای مشارکت در عملیات نظامی به اصطلاح توفان قاطع علیه ملت یمن را مشروط به پذیرش شرایط موردنظر خود از سوی ریاض دانسته است.

مقام مزبور افزود: این موضوع پس از سفر اخیر عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر به ریاض مطرح شد که با سفر رییس جمهور ترکیه به عربستان همزمان گردید.

وی ادامه داد: موضوع یاد شده هیاهوی بسیاری به راه انداخته و مشخص شده که عربستان به دنبال اجرای نقشه خاصی است که بعدها این نقشه نام توفان قاطع علیه یمن به خود گرفت.

مشارکت ارتش مصر و حمایت قاهره از حمله تجاوزکارانه عربستان علیه یمن برای ریاض هزینه گزافی به همراه داشته است.

ناظران سیاسی از این امر شگفت زده شدند تا آنجا که از ارتش مصر به عنوان سرسپرده مقامات سعودی یاد کرده اند.

تجاوز نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان علیه یمن امروز وارد چهاردهمین روز خود شده است که در نتیجه آن بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی سازمانهای جهانی تا دیروز 540 نفر از مردم بی دفاع یمن کشته شده و 1700 از آنان زخمی شدند.

همچنین اطلاعات رسیده حاکی است که رژیم سعودی برای شرکت در حمله تجاوزکارانه خود در استان حضرموت یمن از عناصر گروهک تروریستی القاعده کمک گرفته است.

کد خبر 291631

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha