همشهری آنلاین: رئیس جمهور قزاقستان گفت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه باید برای دور سوم ریاست جمهوری نیز در انتخابات نامزد شود

به گزارش خبرگزاری نووستی از مسکو، انتخابات ریاست‌جمهوری در فدراسیون روسیه در سال 2008 برگزار می‌شود. پوتین به‌کرات اعلام کرده که قصد ندارد قانون اساسی روسیه را تغییر دهد که طبق آن ریاست جمهوری بیش از دو دوره برای یک فرد ممنوع است.

نورسلطان نظربایف، در مصاحبه ای با تلویزیون روسیه گفت: "احتمالاً این گفته من مورد پسند ولادیمیر پوتین نخواهد بود، اما من رو به تمامی مردم و مقامات روسیه و مجلس دوما و دولت می خواهم بگویم که همه باید کاری کنند که او برای دور سوم نیز در مقام ریاست جمهوری باقی بماند". 

رئیس جمهور قزاقستان خاطر نشان نمود که طبق اطلاعاتی که وی در دست دارد، میزان محبوبیت پوتین در حال حاضر 70درصد است.

وی گفت: "کی چنین چیزی بوده است؟ چه زمانی چنین وحدتی بوده است؟ در صورتی که مسائل دشواری (در برابر کشور) وجود دارند. من می بینیم که جهان اکنون با چه حسادتی به روسیه می نگرد. من می بینم که روسیه چقدر مشکلات داخلی دارد".

نظربایف گفت: "من بعنوان فردی که از صمیم قلب بهترین آرزوها را برای روسیه دارد، نمی فهمم که چرا اکنون، در زمان بالا رفتن روسیه، رئیس جمهور باید به دوره خود خاتمه داده و این مقام را ترک کند؟".

وی همگان را بدین فرا خواند که توجه نکنند در آنسوی اقیانوس و در اروپا در این رابطه چه می گویند. او گفت: "رئیس جمهور باید کاری کند که مورد نیاز ملت و کشور وی است". نظربایف افزود: "ما را مردم ما انتخاب کرده اند. ما برای آنها کار می کنیم و باقی مسائل از اولویت برخوردار نیستند".

به گفته رئیس جمهور قزاقستان، سایر سران منطقه و از جمله رهبر چین نیز در این نظر وی در رابطه با دور سوم ریاست جمهوری پوتین شریک هستند. وی گفت: "آنها همه می گویند: شما با رئیس جمهور روسیه روابط نزدیک دارید، چرا شما نمی گویید که اکنون نباید از قدرت کناره گرفت و کشور و مردم را که امید دارند زندگی آنها در آینده بهتر شود، در وضعیت معلق گذاشت؟".

کد خبر 29120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز