همشهری آنلاین: حیدر العبادی نخست وزیر عراق حمایت ایران از کشورش در زمینه مبارزه با گروه تروریستی داعش را تحسین کرد.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق

به گزارش ایرنا، نخست وزیر عراق در گفت وگویی با نشریه اشپیگل آلمان افزود: ایرانی ها در ارایه حمایت به شکل ارسال سلاح و اعزام مشاور به عراق برای مقابله با داعش فوری و بی درنگ عمل کردند.

العبادی توضیح داد: ایران، داعش را به عنوان یک تهدید امنیت ملی که به مرزهای این کشور نزدیک شده بود، تلقی می کند، از این رو به سرعت واکنش نشان داد.

نخست وزیر عراق همچنین از کمک های نظامی مستمر ایران در مبارزه با داعش استقبال کرد.

العبادی همچنین از انفعال اولیه آمریکا به هنگام آغاز حملات داعش به عراق انتقاد کرد و گفت: امیدوار بودیم حمایت واشنگتن به ویژه در آغاز حملات داعش، سریع تر و موثرتر می بود.

وی افزود: بغداد در معرض تهدید داعش قرار داشت و در واقع هیچ اقدامی از طرف آمریکا یا کشور دیگری صورت نگرفت.

نخست وزیر عراق همچنین خواستار تشکیل یک ائتلاف قوی بین المللی در مبارزه با داعش شد و تاکید کرد که این گروه تروریستی همچنان تهدید بزرگی برای امنیت کشورش به شمار می رود.

العبادی گفت: داعش هنوز تهدید بزرگی نه تنها برای عراق بلکه برای جهان است. این گروه به عضوگیری ادامه می دهد، از منابع مالی هنگفتی برخوردار است و صادقانه بگویم یک ارتش متحد به تنهایی نمی تواند با عناصر آن رو در رو شود.

نخست وزیر عراق، داعش را یک سازمان تروریستی جنایتکار و تبهکار خواند و افزود: این گروه به بی رحمی و هراس افکنی برای روشن نگه داشتن شعله جنگ خود متکی است.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، داعش دست پرورده غرب و کشورهای همپیمانان منطقه ای آمریکاست که جنایات هولناکی را در سوریه و عراق مرتکب شده است.

کد خبر 291153

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha