همشهری آنلاین: شماری از پیروان اقلیت دینی آشوری با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران به بی تفاوتی مجامع جهانی در قبال جنایات داعش در عراق و سوریه اعتراض کردند.

معترض

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ تجمع کنندگان اقدام فوری سازمان ملل متحد برای آزادی 350 نفر از آشوریانی را که گروگان داعش هستند ، خواستار شدند.

آنان همچنین با سر دادن شعارهایی مانند «امپریالیسم حمایت می‌کند ، داعش جنایت می‌کند» حمایت آمریکا و برخی کشورهای غربی از این گروه تروریستی را محکوم کردند.

تجمع کنندگان با سردادن شعارهای دیگری مانند «با تهدیدگری، فرهنگ نمی میرد» اقدام داعش در تخریب آثار باستانی عراق و سوریه را محکوم کردند.

این گروه از آشوریان همچنین با سردادن شعارهایی با مضامین «جمهوری اسلامی حامی مظلومان ، حمایت حمایت ، ایرانیان آزاده ، حمایت حمایت» از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مقابله با گروه تروریستی داعش قدردانی کردند.

«شهیدان شهیدان ، راهتان جاویدان - شهیدان آشوری یادتان ماندگار - شهیدان آشوری سرخی خونتان بهار ما» از دیگر شعارهایی بود که در این تجمع سر داده شد.

تجمع کنندگان همچنین بیانیه ای در شش بند در محکومیت اقدامات داعش در سوریه صادر کرده بودند که آقای بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی آن را قرائت کرد و به دفتر سازمان ملل در تهران تحویل داد.

تجمع کنندگان در بند نخست این بیانیه تشکیل فوری جلسه شورای امنیت و بسیج همه امکانات برای آزادی 350 اسیر آشوری از چنگال داعش را خواستار شدند.

توقف فوری جنایات داعش علیه مسیحیان و مسلمانان در عراق و سوریه ، رفع فوری محاصره حسکه سوریه برای ارسال کمک های انسان دوستانه به آشوریان این منطقه و رهایی و نجات آوارگان خسته از بند داعشیان و اسکان آبرومندانه آنان از دیگر بندهای این بیانیه است.

آشوریان همچنین توقف تخریب بناهای تاریخی ، مساجد و کلیساها را خواستار شدند و از سازمان ملل متحد خواستند از حقوق آشوریان آواره دفاع و برای رهایی آنان از چنگال داعش اقدام عاجل کند.

در پایان این بیانیه از مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حقوق مظلومان جهان قدردانی شده است.

کد خبر 289720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha