همشهری آنلاین: مقام های محلی استان صلاح الدین در شمال عراق روز دوشنبه گفتند که نیروهای امنیتی و نظامی عراق روز دوشنبه هجوم مجدد تروریست های داعش را به حصار امنیتی اطراف پالایشگاه بیجی، دفع و آنها را وادار به عقب نشینی کردند.

تهاجم مجدد داعش به پالایشگاه بیجی عراق ناکام ماند

به گزارش ايرنا، خزعل حمادی عضو شورای استان صلاح الدین به رویترز گفت که تروریست های داعش حضار امنیتی اطراف این پالایشگاه را شکستند، اما با واکنش نیرومند ارتش عراق از جمله نیروی هوایی روبرو شدند.

فرماندهی عملیات استان صلاح الدین عراق روز یکشنبه نیز اعلام کرد در جریان مقابله نیروهای امنیتی با تهاجم ترویست های داعش به پالایشگاه بیجی، بیش از 100 تروریست به هلاکت رسیده اند.

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز به نقل از سرلشگر عبد الوهاب الساعدی، اخبار منتشر شده در خصوص ورود تروریست ها به پالایشگاه بیجی (شمال شهرستان بیجی و 40 کیلومتری شمال شهر تکریت)، صحت ندارد.

وی افزود: نیروهای امنیتی عملیاتی را علیه تروریست ها نزدیک این پالایشگاه آغاز کرده اند و درگیری ها در این منطقه میان دو طرف جریان دارد.

فرمانده عملیات صلاح الدین اضافه کرد: نیروهای امنیتی مانع تلاش تروریست ها برای ورود به پالایشگاه با استفاده از تانک و خودروهای نفتکش و سنگین بمب گذاری شده، و تخریب آن شدند.

همچنین بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام ارشد ارتش عراق، نیروهای امنیتی مانع از اقدام 3 عنصر انتحاری داعش شدند که قصد داشتند روز یکشنبه این پالایشگاه را منفجر کنند.

با اینکه عناصر داعش ادعا کردند که وارد محوطه پالایشگاه شده اند، اما ارتش عراق اعلام کرد که این مکان را تحت کنترل دارد.

یک ژنرال ارشد ارتش در استان صلاح الدین عراق که پالایشگاه بیجی در آن واقع است، حمله به این پالایشگاه را شدید توصیف کرد.

این ژنرال و دیگر مقام های نظامی عراق گفتند که حمله عناصر داعش از 3 جبهه به پالایشگاه بیجی به درگیری هایی انجامید.

این مقام نظامی عراق یادآور شد که 3 مهاجم انتحاری موفق شدند خود را به ورودی های پالایشگاه برسانند، اما 2 نفر از آنان کشته شدند و نفر سوم خود را منفجر کرد.

وی افزود: نیروهای دولتی بر دروازه های ورودی و تمامی محوطه پالایشگاه تسلط دارند.

در همین حال، داعش تصاویری را منتشر کرد که حمله این گروه به اطراف پالایشگاه را به نمایش می گذارد.

پالایشگاه بیجی زمانی حدود 300 هزار بشکه در روز محصولات نفتی پالایش شده را تولید و 50 درصد از نیازهای عراق را تامین می کرد.

نیروهای مسلح و مردمی عراق در هفته های اخیر در عملیات گسترده ای شهر تکریت را از اشغال داعش آزاد کردند.

داعش که دست پرورده غرب و همپیمانان عربی آمریکاست، در عراق و سوریه مرتکب هولناک ترین جنایات شده است.

کد خبر 292099

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha