همشهری آنلاین: مرتضی سرمدی قائم‌مقام وزیر امورخارجه و فرستاده ویژه رییس‌جمهوری کشورمان طی دیدار با حیدرالعبادی نخست وزیر عراق، پیام حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رییس‌جمهور کشورمان را درباره تحولات یمن به وی ابلاغ کرد.

به گزارش ايرنا، در پیام رییس‌جمهوری کشورمان به حیدر العبادی نخست وزیر عراق، بر ضرورت توقف فوری عملیات نظامی علیه یمن و از سرگیری گفت‌وگو بین گروه‌های سیاسی آن کشور تأکید و از عراق و سازمان‌های بین‌المللی خواسته شده است مساعی خود را جهت پایان دادن به این تهاجم و ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن مبذول دارند.

فرستاده ویژه رئیس جمهور کشورمان در ادامه پیروزی‌های اخیر ملت عراق در مقابله با تروریست‌ها و جریانات تکفیری را به ملت و دولت عراق تبریک گفت و آن را زمینه‌ساز پاکسازی کامل خاک عراق از وجود تروریست‌ها دانست.

در این دیدار، نخست وزیر عراق ضمن تأکید بر موضع رسمی کشورش مبنی بر مخالفت با هر گونه حمله خارجی به یمن، این اقدام را موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع و افزایش تهدیدات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه رشد افراط‌گرایی و گسترش تروریسم توصیف کرد.

العبادی همچنین بر ضرورت تلاش جهت توقف فوری حملات نظامی به یمن و حل‌وفصل بحران داخلی این کشور از طریق گفت‌وگو بین همه طرف‌های یمنی تأکید کرد.

کد خبر 290960

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha