همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از بازگشت از عراق در وب سایت شخصی خود نوشت: در این سفر قریب به ۲۰۰ بازرگان ایرانی توافقاتی با طرف‌های عراقی امضا کردند و در آینده نزدیک شاهد حضور متخصصان ایرانی در عرصه‌های مختلف ارائه خدمات سلامت در کشور عراق از جمله ساخت بیمارستان‌ها و توسعه گردشگری سلامت خواهیم بود.

دكتر سيد حسن هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نوشت: سفر خوبی به کشور عراق داشتیم که طی آن دیدارها و توافقات ارزنده‌ای انجام گرفت. طی پنج ماه و نیم که از روی کار آمدن دولت آقای دکتر العبادی می‌گذرد، سومین بار بود که وزاری بهداشت دو کشور با یکدیگر ملاقات می‎‌کردند.

دکتر «عدیله حمود حسین» وزیر بهداشت عراق به ارتقاء روابط دو کشور در بخش‌های گوناگون حوزه سلامت بسیار علاقه‌مند است. در این سفر نیز قریب به 200 بازرگان ایرانی توافقاتی با طرف‌های عراقی امضا کردند و در آینده نزدیک شاهد حضور متخصصان ایرانی در عرصه‌های مختلف ارائه خدمات سلامت در کشور عراق از جمله ساخت بیمارستان‌ها و توسعه گردشگری سلامت خواهیم بود.

در شهر نجف اتوبان بزرگی به نام «امام خمینی» توسط دکتر جهانگیری افتتاح شد. این نام‌گذاری و دیدن مردمی که علاقه‌ای وافر به امام و دیدگاه‌های ایشان داشتند، برایم بسیار جالب بود؛ آن هم در کشوری که روزی صدام بر آن حکم می‌راند؛ کسی که با کمک کشورهایی از غرب و شرق، همه تلاش خود را برای حذف نام امام و ایران از جغرافیای سیاسی جهان به کار برد.

امروز اما او پس از مرگ هم در کشور خودش منفور است و نام امام و ایران در شهرهای مختلف عراق از جمله کربلا، نجف و ... نه تنها زنده که ورد زبان‌هاست. تفاوت کار برای رضای خدا، خدمت به مردم و داشتن صداقت در گفتار و عمل با تلاش‌های مادی و این دنیایی در چنین عرصه‌هایی کاملاً نمایان می‌شود. امید که همه ما بتوانیم در عمر کوتاه‌مان چنان رفتار کنیم که خشنودی خدای مهربان نصیب‌مان شود و در قافله رستگاران جای بگیریم. انشاءالله.

منبع: وب سايت شخصي دكتر سيد حسن هاشمي

کد خبر 287715

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha