همشهری آنلاین: سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان کنفراس اسلامی (آیسسکو) ضمن محکوم کردن حمله گروهک تروریستی داعش به موزه شهر موصل و ویران کردن آثار باستانی آن شهر، خواستار حمایت بین المللی از میراث فرهنگی عراق و سوریه شد.

 آیسسکو خواستار حمایت بین المللی از میراث فرهنگی عراق شد

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، عبدالعزیز بن عثمان التویجری مدیر آیسسکو با صدور بیانیه ای اعلام کرد که آثار باستانی و کتاب های خطی، میراث تمدن بشری است که باید حفظ شود تا نسل های بعدی با اهمیت و ارزش آن آشنا شوند.

وی با تاکید بر ضرورت اهمیت حمایت بین المللی از میراث فرهنگی عراق و سوریه خواستار مجازات افراد یا طرف هایی شد که به صورت غیرقانونی اقدام به تجارت آثار باستانی موزه ها و کتاب های خطی آن می کنند و افزود: از سازمان ملل، سازمان های منطقه ای و بین المللی دست اندرکار امور فرهنگی و میراث تمدن بشری می خواهم تلاش های خود در این زمینه را دو چندان کنند.

سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان ملل (یونسکو) نیز به دنبال پخش فیلم ویدیویی ویران کردن آثار باستانی هزاران ساله شهر موصل توسط تروریست های داعش روز گذشته، خواستار تشکیل جلسه فوق العاده شورای امنیت شد.

گروه تروریستی داعش از تابستان گذشته بخش هایی از شمال عراق را به کنترل خود درآورده و تاکنون مرتکب جنایات زیادی شده است.

کد خبر 288515

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha