همشهری و دوچرخه، مدتی پیش (۲۲ دی ۱۳۹۳)، مهمان داشتند. مرتضی طلایی، نائب رئیس شورای شهر تهران هنگام بازدید از مؤسسه‌ی همشهری، از نشریه‌ی دوچرخه نیز دیدن کرد.

دوچرخه

در اين فرصت از او درباره‌ي پاسخ‌گويي به نيازهاي كودكان ونوجوانان در شهر تهران پرسيديم كه گفت:« از دوره‌ي سوم در شوراي شهر  مصوبه‌اي داشتيم به نام «شهر دوستدار كودك». در اين مصوبه نگاهي جامع شده به همه‌ي آن‌‌چه كه كودكان و نوجوانان به آن نيازدارند. سعي ما اين است كه نيازهاي همه‌ي  شهروندان از همه‌ي گروه‌هاي سني ديده شود.»

او درباره‌ي اين‌كه شهر دوستدار كودك چگونه شهري است؟ گفت:«اين طرح يك بخش نرم افزاري و يك بخش سخت‌افزاري دارد. توجه به روح و روان كودكان و نوجوانان فضاهاي تفريحي و بازي براي آن‌‌ها در اين طرح مد نظر است.»

ما از كودكان كار  و وضعيت آن‌ها در فصل زمستان  و برنامه‌ي شوراي شهر در اين زمينه پرسيديم و او گفت:«به‌عنوان  دغدغه‌ي انساني، همه متأثر مي‌شوند.شهرداري و شوراي شهر تهران هم با اين‌كه مسئوليت‌ مستقيمي  در اين باره ندارند اما  كارهايي براي اين گروه انجام داده و توجه زيادي به نيازهاي اقشار آسيب‌پذير، كودكان كار، كارتن‌خواب‌ها و زنان سرپرست خانوار داشته اند.»

کد خبر 285583

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha