همشهری آنلاین: گزارش های رسانه ای که روز جمعه منتشر شد نشان می دهد انگلیس در دوره معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی به ماموران اطلاعاتی این کشور اجازه داده بود در خاک انگلیس فعالیت کنند و از این طریق آن دسته از مخالفان قذافی را که در انگلیس به دنبال پناهندگی بودند مورد ارعاب قرار دهند.

زوایای جدیدی از روابط دولت انگلیس با معمر قذافی افشا شد

به گزارش واحد مركزي خبر، گزارش های رسانه ای که روز جمعه منتشر شد نشان می دهد انگلیس در دوره معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی به ماموران اطلاعاتی این کشور اجازه داده بود در خاک انگلیس فعالیت کنند و از این طریق آن دسته از مخالفان قذافی را که در انگلیس به دنبال پناهندگی بودند مورد ارعاب قرار دهند.

روزنامه های گاردین و دیلی میل انگلیس اعلام کردند این اطلاعات بر پایه تحلیل مدارکی است که بعد از سقوط قذافی در سال 2011 میلادی از آرشیوهای وی به دست آمده است. این امر جنبه های جدیدی از همکاری دولت انگلیس و دولت قذافی را نشان می دهد.

این مدارک در پرونده جدیدی مطرح شده است که در آن دوازده فرد دارای اصالت لیبیایی در طول سال های اولیه قرن حاضر به طرق مختلف در انگلیس بازداشت شدند یا اموال و دارایی های آنها در این کشور بلوکه شد.

در پرونده ای که در دادگاه عالی انگلیس علیه سازمان های اطلاعاتی ام آی فایو (MI5) و ام آی سیکس (MI6) انگلیس و نیز وزارتخانه های امور خارجه و کشور طرح شده است، وکلای این افراد اعلام کردند اسناد کنونی نشان می دهد محدودیت های اعمال شده علیه موکل های آنها قانونی نبوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس با امضای قراردادی با قذافی که به «توافق صحرا» معروف شد به بهبود روابط بین المللی لیبی کمک کرد.

کد خبر 285115

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha