همشهری آنلاین: دور اول مذاکرات طرف‌های درگیر در لیبی در ژنو به پایان رسید و در بیانیه پایانی این مذاکرات بر بازگشایی مسیرهای میان مناطق و تسهیل ورود کمک های غذایی برای آوارگان توافقاتی حاصل شد.

پایان دور اول مذاکرات طرف‌های درگیر در لیبی در ژنو

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، هیئت سازمان ملل در لیبی در بیانیه ای با اعلام این خبر تاکید کرد که مذاکرات میان طرف‌های لیبیایی مثبت بوده و دو طرف توافق کرده اند تا دور دوم مذاکرات خود را در هفته آتی با هدف پایان دادن به بحران سیاسی امنیتی کشور برگزار کنند.

در این بیانیه آمده است که شرکت کنندگان در این مذاکرات بر توقف درگیری ها برای ایجاد فضای مثبت مذاکرات و تدابیر ویژه برای حمایت از وحدت کشور و پایان دادن به رنج و مشکلات مردم گفتگو کردند و بر ایجاد دستور کار برای رسیدن به توافق سیاسی جهت تشکیل دولت وحدت ملی توافق کردند.

در بیانیه پایانی مذاکرات ژنو با بازگشایی مسیرهای میان مناطق مختلف و تسهیل ورود کمک های غذایی برای آوارگان و همچنین اتخاذ اقداماتی برای آزادی بازداشت شدگانی که بدون دلیل در حبس به سر می برند، توافق شد.

در این مذاکرات نمایندگانی از پارلمان منتخب لیبی و نمایندگانی که جلسات این پارلمان را تحریم کرده بودند، حضور یافتند.

قرار است در دور دوم مذاکرات نمایندگانی از دولت عبدالله الثنی نخست وزیر لیبی و نمایندگانی از گروه های مسلح نیز حضور یابند.

کد خبر 284320

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha