دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات آتن روز دوشنبه اعلام کردند که یک هواپیمای جنگی ناشناس به یک فروند تانکر نفتی متعلق به یونان در بندر شرقی درنه لیبی حمله کرد که براثر آن دو تن کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

 یک نفتکش یونانی در بندر لیبی هدف قرار گرفت

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از آتن، وزارت تجارت دریایی یونان با استناد به اطلاعات مقامات نفتکش یاد شده به نام 'آروا' اعلام کرد به این کشتی در حال توقف حمله شده است.

'درنه' محل فعالیت شبه نظامیانی است که آرامش لیبی را به هم زده اند. خشونت گسترده شبه نظامیان این کشور را به صحنه هرج و مرج تبدیل کرده است.

لیبی از هنگام سرنگونی 'معمر قذافی' دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 دچار بی ثباتی و جنگ قدرت میان گروه های رقیب بوده است.

دولت قانونی لیبی به دلیل حملات گروه های رقیب مجبور به ترک طرابلس شده است. گروه های مخالف نیز دولتی خودخوانده در پایتخت این کشور تشکیل داده اند که از سوی جامعه بین الملل به رسمیت شناخته نشده است.

بر اساس این گزارش خدمه این نفتکش 26 نفر بودند که 21 تن آنان از اتباع فیلیپین، سه نفر از اتباع یونان و دو نفر رومانیایی هستند. وزارت تجارت یونان همچنین افزود این کشتی 12 هزار و 600 متر مکعب سوخت داشته است و هنوز از میزان خسارات وارده به این کشتی اطلاعی در دست نیست.

کد خبر 283204

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha