سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اثر درگیری‌های شدید در بنغاری، دومین شهر بزرگ لیبی، ۱۸ نفر کشته و ۴۴ نفر زخمی شدند. ۴ نفر نیز در حمله به هتلی در طرابلس کشته شده‌اند. این درگیری ها در حالی روی داد که دور جدید مذاکرات بین طرفین درگیر، درژنو جریان دارد.

۲۲ کشته در نا آرامی های لیبی

به گزارش واحدمرکزی خبر به نقل ازخبرگزاری شینهوا،ارتش ملی لیبی ازروزشنبه حملات جدیدی راعلیه گروههای مسلح در اطراف منطقه «کرسنت» یا بنادر نفتی در شرق لیبی آغاز کرده است.

لیبی اززمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور مخلوع این کشور در سال 2011 با ناآرامی روبرو است.

از زمانی که گروهی بنام فجر لیبی کنترل طرابلس را در ماه اوت بدست گرفت و با انتصاب کابینه ای برای خود، عبدالله الثنی نخست وزیر به رسمیت شناخته شده لیبی در سطح بین المللی را وادار کرد به شرق کشور برود این کشور با بی ثباتی روزافزون روبرو بوده است.

حاکمان جدید در پایتخت لیبی ائتلافی تحت رهبری عمر الحاسی هستند که می گویند به تلاش ها برای سرنگون کردن معمر قذافی در سال 2011 کمک کرده اند. سازمان ملل متحد و قدرت های جهان دولت عمر الحاسی را به رسمیت نشناخته اند اما این دولت کنترل وزارتخانه ها ، تاسیسات نفتی ، فرودگاه ها و بخش زیادی از غرب و مرکز لیبی را در اختیار دارد.

در همین حال دومین دور از مذاکرات صلح بین طرفین درگیر در لیبی با میانجیگری سازمان ملل متحد روز دوشنبه در شهر ژنو سوییس آغاز شد.

هدف از این مذاکرات بازگرداندن این کشور نفت خیز شمال آفریقا از آستانه یک جنگ داخلی تمام عیار و تشکیل یک دولت وحدت ملی است.

4 کشته در حمله مسلحانه در طرابلس

وزارت بهداشت لیبی اعلام کرد در حمله طرابلس 4 نفر کشته و 11 نفر از جمله چند تبعه خارجی زخمی شده اند.

پیشتر منابع خبری گزارش داده بودند حمله به هتلی در طرابلس پایتخت لیبی 8 کشته برجای گذاشته است. 5 نفر از کشته شدگان اتباع کشورهای خارجی هستند.

بازداشت یکی از فرماندهان شبه نظامیان فجر لیبی در فرودگاه طبرق لیبی

شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد، وزارت کشور لیبی از بازداشت یکی از فرماندهان شبه نظامیان فجر لیبی در فرودگاه طبرق خبر داد.

ادامه عملیات امنیتی درطرابلس برای بازداشت افراد مسلح

نیروهای امنیتی همچنان هتلی در طرابلس پایتخت لیبی را که افراد مسلح در آنجا سنگر گرفته محاصره کرده اند و سعی دارند آن ها را بازداشت کنند.

عملیات امنیتی در طرابلس پایتخت لیبی برای بازداشت افراد مسلح همچنان ادامه دارد.

به گفته منابع امنیتی، افراد مسلح در طبقات بالایی هتلی در طرابلس سنگر گرفته اند. همواره صدای تیراندازی به گوش می رسد. اطلاعات امنیتی حاکیست افراد مسلح از جوانان کم سن و سال هستند و برخی از آنها کمربند انفجاری دارند. آن ها به طور گسترده از نارنجک استفاده می کنند و با نیروهای امنیتی تبادل آتش می کنند.

نیروهای امنیتی سعی دارند این افراد مسلح را بازداشت کنند اما دسترسی به آن ها بسیار دشوار است زیرا آنها کمربند انفجاری دارند و از نارنجک زیاد استفاده می کنند. شمار زیادی از اتباع خارجی از جمله چند آمریکایی و اتباع دیگر کشورها به مکان امنی منتقل شده اند.

همچنین بعد از انفجار خودرو و قبل از ورود افراد مسلح به این هتل، عمر الحاسی نخست وزیر دولت نجات که در این هتل حضور داشت، به مکان دیگری منتقل شد.

هنگام وقوع انفجار، او و گروهی از مسئولان بلندپایه دولت موقت در اینجا حضور داشتند اما به مکان دیگری منتقل شدند. این هتل مکان حساسی است زیرا میزبان اتباع خارجی یا هیات های رسمی از جمله هیات های سازمان ملل متحد است که به لیبی سفر می کنند به همین علت به طور خاص هدف قرار گرفته است.

پایگاههای اجتماعی و بسیاری از فعالان در اینترنت می گویند گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است. اما این خبر تایید نشده است.

براساس اطلاعات امنیتی، یکی از مهاجمان که زخمی شده بود بازداشت شده است و هم اکنون تحت بازجویی قرار دارد.

همچنین در این حمله یک نیروی امنیتی زخمی شده است. شماری از اتباع خارجی نیز در این حمله زخمی شده اند. علاوه بر این در این حمله دو نفر کشته شده اند. اما آمار رسمی درباره این حمله منتشر نشده است.

تنش در اطراف این هتل همچنان ادامه دارد. خودروهای زرهی این هتل را از هر طرف محاصره کرده اند و نیروهای امنیتی همه راههای اصلی منتهی به این هتل را بسته اند و این منطقه را بازرسی می کنند زیرا احتمال می رود افراد مسلح دیگری در این منطقه حضور داشته باشند. این در حالی است که گفته می شود پانزده نفر از مسافران این هتل موفق شده اند فرار کنند.

کد خبر 285568

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha