همشهری‌آنلاین: هرسال صدها هزار نفر در انگلیس به علت شکایت از وضع بسیار بد منازل اجاره‌ای، از خانه‌هایشان اخراج می‌شوند.

نگلیس

 معضل میلیون‌ها شهروند در انگلیس که در خانه‌های اجاره‌ای مرطوب، فرسوده یا پر از موش زندگی می‌کنند، فعالان اجتماعی را بر آن داشته است که خواستار تشکیل یک مرکز ملی برای ثبت اسامی صاحبان املاک شوند تا از فعالیت عوامل خودسر و غیرحرفه‌ای در بازار مسکن جلوگیری شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه ایندیپندنت،در انگلیس به تنهایی که بازار مسکن آن در دهه گذشته تقریبا دو برابر گسترش یافته است، بیش از 9 میلیون نفر در خانه‌هایی زندگی می‌کنند که از افراد خصوصی اجاره کرده‌اند و کارشناسان درگزارشی هشدار دادند، رونق بازار وام مسکن برای «خرید جهت اجاره» موجب شده است نسل تازه به دوران رسیده‌ای از صاحبان املاک وارد بازار مسکن شوند،‌ بدون آن که از تخصص و اطلاعات لازم درباره شرایط و استانداردهای لازم برای خانه‌های اجاره‌ای برخوردار باشند.

گزارش یک موسسه خیریه براساس نظرسنجی از چهارهزار و 500 اجاره نشین فاش می‌کند که حداقل 61 درصد آنها در سال گذشته با مشکلات جدی از قبیل نمناک‌بودن و فرسودگی خانه و سوراخ‌بودن سقف یا پنجره‌ها و نشت آب به داخل، اختلال در وسایل الکتریکی، هجوم جانوران و نشت گاز دست و پنجه نرم کرده‌اند.

براساس این گزارش؛ ‌حداقل 360 هزار نفر از مستاجران در انگلیس گرفتار نشت گاز بودند یا به مسمومیت با مونوکسید کربن دچار شدند.

به گفته یکی از مسئولان بریتیش گاز؛ خانه‌های بسیاری در انگلیس عمدتا در بخش اجاره خصوصی فاقد ایمنی لازم اند. همچین یک سوم خانه‌های اجاره‌ای از استانداردهای مناسب دولتی برخوردار نیستند. با این حال صدها هزار نفر هر سال به علت شکایت از وضع بد خانه‌های اجاره ای از آن خانه‌ها اخراج می‌شوند و بسیاری دیگر به علت هراس از چنین سرنوشتی از گزارش‌دادن مشکلات موجود در خانه‌های فرسوده خودداری می‌کنند.

کد خبر 280939

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha