همشهری آنلاین: جمعی از هنرمندان خارجی و داخلی، پیشکسوتان ورزشی و خبرنگاران و مدیران تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی فوتبال و هنرمندان روز دوشنبه در یک فضای صمیمی با جانبازان بستری در آسایشگاه ثارالله دیدار و گفت وگو کردند که این دیدار با حاشیه‌هایی همراه بود.

جانبازان

به گزارش ایرنا، این هنرمندان و ورزشکاران خارجی که از 16 کشور به ایران سفر کرده اند، پس از حضور در آسایشگاه ثارالله و در اقدامی زیبا با اهدای یک شاخ گل با 12 جانباز حاضر در این آسایشگاه گفت وگو کردند.

آنها از جانبازان به عنوان هنرمندانی یاد کردند که هنر آنها (ایثار و از خودگذشتگی) همواره ماندگار است.

برخی از این افراد هنگام گفت وگوی خبرنگاران خارجی با جانبازان بشدت تحت تاثیر کلام جانبازان قرار گرفته به طوری که بغض همراه با اشک آنها جلوه ای خاص به این دیدار بخشید.

یکی از هنرمندان موسیقی از کشور ژاپن ضمن اظهار خوشحالی از این دیدار ابراز امیدواری کرد تا بتواند پیام جانبازان ایرانی و فداکاری و عشق آنها را به میهن به گوش جهانیان برساند.

وی در گفتگو با یک جانباز 50 ساله که در سن 20 سالگی به درجه جانبازی نائل شد، گفت: از جنگ متنفر هستم، امیدوارم روزی برسد که هیچ درگیری و کشمکشی میان کشورها وجود نداشته باشد.

او روحیه این جانباز را پس از گذشت 30 سال از مجروحیت عالی و معرکه توصیف کرد و گفت: خاطره خوش دیدار با انسان های بزرگ با روحی بلند از ایران همواره در ذهنم باقی خواهد ماند.

او هنگام خداحافظی یک عدد سی دی موسیقی اثر خود را به «حسین آقایی» اهدا کرد.

**به کلبه «عاشق همت» خوش آمدید

میهمانان خارجی آسایشگاه با حضور در اتاق شماره 84 به دیدن «موسی سلامت» از جانبازان قطع نخاع و ناشنوا رفتند.

اتاق پر از عکس ورزشکاران تیم پرسپولیس وی به همراه تصاویری از شهدای دوران دفاع مقدس برای میهمانان خارجی جالب توجه بود به طوری که از مترجم خواستند برایشان در این باره توضیح بدهد.

اتاق سلامت 60 ساله پر بود از عکسهای شهید ابراهیم همت و وی بارها تاکید کرد که همت فرمانده او در دوران دفاع مقدس بود و وی عاشق همت است.

او در مقابل میهمانان عکسهایی از شهید همت و احمد متوسلیان را غرق بوسه کرد.

سلامت که از دیدن میهمانان بسیار خوشحال شده بود در حالی که می خندید، گفت: جانباز باید روحیه داشته باشد و نشاط و شادی را به مردم منتقل کند، من هم خیلی شادم و هر کسی را که به این اتاق وارد می شود، شاد می کنم.

او با خانم ها «فروش رضوی » و «آنا تاشا لارسن» معاونان تیم هنرمندان کشور سوئد نیز گفت و گویی داشت و از حضور آنها تشکر کرد.

رضوی و تاشا لارسن هم که شالهای آبی بر سر داشتند با خنده و اشاره به او گفتند که از فردا شال قرمز می پوشند.

** اجرای آواز و حرکات نمایشی توسط میهمانان

در این دیدار که در فضایی بسیار شاد و صمیمی صورت گرفت، دو تن از هنرمندان از کشور ترکیه و ژاپن آواز خواندند، ترجمه آنها با موضوع این دیدار تناسب داشت.

یکی از هنرمندان ورزشکار از ژاپن به نام « سوزوکی » نیز با اجرای حرکات نمایشی با توپ خنده را بر لبان جانبازان میهمان کرد.

** بازار گرم عکسبرداری و فیلمبرداری

میهمانان که دیدار از آسایشگاه برای آنها تازگی داشت و به قول برخی از آنها ، تصور نمی کردند روزی از چنین مکانی بازید کنند از تهیه عکس و فیلم از این مکان به همراه جانبازان استقبال و عکسهای یادگاری زیادی از آسایشگاه و ساکنان آن تهیه کردند.

** برگزاری جام جهانی فوتبال سالنی هنرمندان در کشور برای اولین بار

مدیر روابط عمومی باشگاه ورزشی هنرمندان به خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: این باشگاه بنیانگذار امور خیرخواهانه در کشور است و دیدار امروز را نیز با همین هدف ترتیب داد.

«مجید بهره مند» با بیان اینکه قرار است امروز مراسم قرعه کشی بازی جام جهانی هنرمندان در تهران برگزار شود، افزود: با این مراسم آرزوی 13 ساله ما برآورده می شود.

وی اظهار داشت: نخستین دوره رقابت های جام جهانی فوتبال سالنی از سوم تا 9 اسفند در ورزشگاه آزادی برگزار می شود و تیم های ملی هنرمندان کشورهایی نظیر آلمان ، ژاپن، ایران ، برزیل، رومانی، مجارستان، ترکیه ، لهستان، سوئد و جمهوری آذربایجان حضور خواهند داشت.

وی شعار باشگاه هنرمندان را « هنر ، ورزش و انسانیت » عنوان کرد و گفت: قصد داریم با این شعار به دنیا ثابت کنیم ما کشوری کاملا صلح طلب هستیم و همواره به جنگ نه می گوییم .

به گفته بهره مند، بر اساس توافق صورت گرفته قرار است چهار بازیکن از چهره های هنرمند و فوتبالیست های ملی هر کشور در این بازی حضور داشته باشند.

مدیر روابط عمومی باشگاه ورزشی هنرمندان افزود: این جام با همکاری سازمان جهانی یونیسف، فدراسیون فوتبال ایران ، رسانه ملی به مدت یک هفته و با کفپوش چمن مصنوعی برگزار خواهد شد.

کد خبر 284717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha