همشهری آنلاین: رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه عملیات والفجر ۸ یکی از موفق ترین عملیات های انجام شده از سوی رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس بود گفت: اجرای این عملیات بزرگ سران رژیم بعثی عراق را دیوانه کرد.

سید محمدعلی شهیدی

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی روز دوشنبه در همایش تجلیل از حماسه سازان علمیات والفجر 8 که در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر گفت: در تاریخ انقلاب شکوهند اسلامی روز 22 بهمن یوم الله است چرا که در این روز مردم ایران از یوق مستکبران و استکبارگران نجات پیدا کردند.

وی ادامه داد: از 12 تا 22 بهمن 57 هر روز دارای خاطراتی است که در این میان روز 19 بهمن روز طلیعه پیروزی انقلاب اسلامی بود چرا که در این روز پرسنل و همافران نیروی هوایی به دیدار امام خمینی (ره) رفتند و با ایشان بیعت کردند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: در دوران پرشکوه دفاع مقدس نیز روز 20 بهمن 1364 نیز یک روز به یاد ماندنی است که در این روز مبارک و فرخنده با فرماندهی امیر سرلشکر شهید منصور ستاری یک معجزه بزرگ در پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع از ایران اسلامی و مقابله با دشمن بعثی رقم خورد.

شهیدی گفت: در عملیات والفجر هشت که در منطقه عمومی اروند کنار و فاو انجام شد رزمندگان اسلام با هدف تهاجم به نیروی دریایی عراق مستقر در بندر ام القصر وارد عملیات شدند که این عملیات موفق نظامی دستاوردهای زیادی را برای رزمندگان دلیر اسلام در ضربه زدن به ماشین جنگی دشمن بعثی به همراه داشت.

وی با بیان اینکه شخصیت بی نظیر و ممتاز امیر سرلشگر شهید منصور ستاری برای جامعه ما ناشناخته است، افزود: این شهید والامقام ارتش اسلام عاشق حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم (مدظله العالی) و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خدمت گزاران به نظام اسلامی بود.

رییس بنیاد شهید و امرو ایثارگران افزود: شهید ستاری دارای دانش، بینش وتخصص بالایی بودند بطوری که می توان در خصوص ایشان گفت: این شهید سرافراز ارتش حزب الله دانشمندی گمنام در بین نیروهای نظامی و انتظامی کشور بودند.

وی گفت: شهید ستاری نسبت به مسائل دفاع هوایی و نظایر آن دارای فهم بالایی بودند به طوریکه این شهید والامقام دائما در حال مطالعه و بررسی دستاوردهای نوین و پیشرفته در این حوزه و صنعت های مرتبط با فعالیت های هوایی بودند.

حجت الاسلام شهیدی اضافه کرد: ویژگی هایی از امیر سرلشگر شهید منصور ستاری در فرزند ایشان دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس ملی نخبگان وجود دارد که با نگاه به چهره ایشان انسان به یاد آن شهید والامقام می افتد.

در همایش تجلیل از حماسه سازان عملیات والفجر هشت امیر سرتیب فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشتند.

در انتهای این مراسم از سرود شکوهمند پدافند رونمایی شد.

کد خبر 286789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha