همشهری آنلاین: شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین با بیان اینکه کشورش می خواهد پرچمدار تجارت آزاد در جهان باشد، پیشنهادهای سه گانه ای به سران کشورهای گروه ۲۰ ( جی ۲۰ ) ارائه داد.

پیشنهاد سه گانه چین به سران گروه ۲۰

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا ، رییس جمهوری چین تاکید کرد که همه کشورهای عضو باید فعالانه در همکاری های اقتصادی چندجانبه بین المللی مشارکت داشته باشند و آوازه این همکاری به گوش همه دنیا برسد.

رئیس جمهوری چین با بیان اینکه رسیدن به هدف یاد شده نیازمند برنامه ریزی های مدون است، از «توسعه نوآورانه»، «ایجاد اقتصاد آزاد جهانی» و «لزوم بهبود مدیریت اقتصادی در ابعاد بین المللی» به عنوان سه محور اصلی پیشنهادهای چین به کشورهای عضو گروه 20 نام برد.

شی جین پینگ افزود: هر چند وضعیت اقتصاد جهانی طی سالهای اخیر روندی رو به بهبود را در پیش گرفته اما واقعیت این است که این شرایط هنوز به اندازه کافی تغییر نکرده و خطراتی بازار جهانی سرمایه را تهدید می کند.

به گزارش شینهوا، وی با بیان اینکه میزان رشد اقتصادی کشورش طی سالهای اخیر همانند یک کشور توسعه یافته بوده، از پذیرش میزبانی گروه کشورهای بیست توسط کشورش خبر داد و گفت که چین به عنوان میزبان اجلاس سال 2016، برای کمک به توسعه و پیشرفت اقتصاد جهانی آمادگی دارد و مایل است در این زمینه نقش آفرینی بیشتری داشته باشد.

شی جین پینگ همچنین خاطر نشان کرد که کشورهای عضو باید همکاری و هماهنگی خود را در زمینه سیاست و امنیت تقویت کنند تا عدالت در جهان تقویت شود.

وی افزود: همه کشورهای عضو موظفند با ایجاد سازو کارهای عادلانه در قالب سیستم های مالی بین المللی و با توجه به موضوع «قوانین برابر - فرصت برابر»، فضای لازم را برای عرض اندام به کشورهای در حال توسعه و بازارهای در حال ظهور فراهم کنند.

گروه ۲۰ یا گروه بیست اقتصاد بزرگ، گروهی متشکل از وزرای اقتصاد و مسولان بانک های مرکزی بیست اقتصاد مطرح دنیاست. این گروه متشکل از قدرتمندترین کشورهای جهان است که در مجموع ۸۵ درصد اقتصاد جهان و 65 درصد جمعیت جهان را در اختیار دارند.

کشورهای آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه ، انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا اعضای گروه 20 هستند. چین میزبان نشست گروه 20 برای سال 2016 شد

چین میزبان نشست گروه 20 برای سال 2016 شد

میزبانی نشست سران کشورهای گروه 20 برای سال 2016 میلادی (1395 ) به کشور چین سپرده شد.

به گزارش رسانه ها، در پایان نوزدهمین نشست سران کشورهای گروه 20 که در استرالیا و در بریزبین در جریان بود، ترکیه به عنوان میزبان نشست سال 2015 و چین به عنوان میزبان نشست سال 2016 معرفی شد.

ترکیه از ماه دسامبر سال جاری ( دی ماه ) به جای استرالیا ریاست دوره ای این نشست را برعهده می گیرد تا طی روزهای 15 و 16 نوامبر ( 24 و 25 آبان ) سال آینده در 'آنتالیا' نشست اصلی را برگزار کند.

گروه ۲۰ ( G-20) یا گروه بیست اقتصاد بزرگ، گروهی متشکل از وزرای اقتصاد و مسولان بانک های مرکزی بیست اقتصاد مطرح دنیاست. گروه ۲۰ متشکل از قدرتمندترین کشورهای جهان است که در مجموع ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارند.

کشورهای آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه ، انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا گروه 20 را تشکیل می دهند.

کد خبر 278062

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha