همشهری آنلاین: یک مرد ۲۱ ساله استرالیایی باراک اوباما رییس جمهور آمریکا را در آستانه نشست سران گروه ۲۰ در بربزین استرالیا تهدید کرد.

اوباما در استرالیا تهدید شد

به گزارش ایرنا، این نشست روزهای شنبه و یکشنبه در بریزبن با حضور سران کشورهای آمریکا، روسیه، انگلیس، آلمان، کانادا، استرالیا، عربستان، برزیل، ژاپن، هند، چین و چند کشور دیگر برگزار می شود.

تارنمای خبری بریزبن تایمز روز جمعه به نقل از پلیس اعلام کرد یک مرد کوئینزلندی با استفاده از صفحه فیسبوک خود باراک اوباما را تهدید کرد.

مرکز کوئینزلند شهر بریزبن است که در جنوب شرقی این ایالت قرار گرفته است.

پلیس کوئینزلند این مرد را شب گذشته بازداشت کرد و وی پس از بازجویی از زندان آزاد شد.

این جوان استرالیایی به اتهام این تهدید به رغم آزادشدن باید به دادگاه مراجعه کند.

اوباما رییس جمهور آمریکا که اکنون در میانمار بسر می برد اوایل شنبه وارد بریزبن استرالیا می شود.

افزایش اعتراضات در آستانه اجلاس سران گروه 20 در استرالیا

از سوي ديگر گروه های معترض مردمی روز جمعه با تجمعات مختلف در شهر بریزبن مرکز ایالت کوئینزلند استرالیا میزبان سران گروه 20 نسبت به برخی سیاست های قدرت های جهان اعتراض کردند.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری بریزبن تایمز روز جمعه اعلام کرد گروه های مردمی در میان تشدید تدابیر امنیتی در شهر بریزبن در برخی نقاط این شهر تجمع و نسبت به مسایل و معظلات مختلف جهانی واکنش نشان دادند.

حامیان کمپین آزادی تبتی ها روز جمعه با به آسمان فرستادن بالون های سیاه رنگ و برتن کردن لباس هایی که بر روی آن نوشته شده بود 'رهبران جهانی برای میهمانی کنار دریا' به برگزاری نشست رهبران گروه 20 در بریزبن اعتراض کردند.

این گردهمایی را گروه آکسفام برنامه ریزی کرد.

کنیزرم دانگوب سازمان دهنده این تظاهرات نیز نسبت به دولت چین که قرار است 'شی جین پینگ' رییس جمهور این کشور در بریزبن حضور یابد، اعتراض کرد.

وی دولت چین را سرکوبگر تبتی ها دانست و از دولت های جهان خواست 'کنار مردم تبت و مقابل دولت چین' بایستند.

گروهی از مردم بریزبن نیز روز جمعه در حالی که ماسک های طنز چهره های سران کشورهای شرکت کننده در گروه 20 را بر صورت داشتند، از این رهبران جهان خواستند برای پایان بی عدالتی در جهان اقدام کنند.

ماسک های طنز باراک اوباما، تونی ابوت، دیوید کامرون، آنجلا مرکل، نارندرا مودی، شی جین پینگ، و ژاکوب زوما رهبران آمریکا، استرالیا، انگلیس، آلمان، هند، چین و آفریقای جنوبی بیشتر از همه در دست این تجمع کنندگان بود.

هلن زاک مجری ارشد آکسفام گفت که بی عدالتی موضوع مهمی است که نه تنها بر ملل فقیر جهان بلکه بر خود کشورهای گروه 20 تاثیر می گذارد.

قرار است این دو گروه معترض روز شنبه همزمان با گشایش نشست سران گروه 20 نیز به تجمع خود ادامه دهند.

حدود 500 نفر نیز روز جمعه در پارکلند استریت روما بریزبن تجمع کرده و خواستار اطلاع رسانی در خصوص مرگ بومیان در حبس استرالیا شدند.

نخستین حرکت اعتراضی به نشست رهبران گروه 20 کشور صنعتی جهان موسوم به 'جی 20' روز دوشنبه با حضور ده ها نفر از مدافعان حقوق بومیان در بریزبن استرالیا شکل گرفت.

معترضان استرالیایی خواستار پایان جدایی کودکان بومی استرالیایی از خانواده هایشان نیز هستند.

مدافعان بومیان استرالیا اعلام کردند 14 هزار کودک بومی استرالیایی از خانواده جدا شده و خارج از خانه مورد مراقبت قرار می گیرند.

بومیان استرالیا حدود 2.7 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، اما میزان زندان آن ها 14 درصد بیشتر از سایر استرالیایی ها است .

میزان مرگ و میر کودکان بومی استرالیا نیز بالاست و مردان بومی 25 سال و زنان 20 سال کمتر از سایر استرالیایی ها عمر می کنند.

گفته می شود تعداد بومیان اصیل استرالیایی که در ماه های اخیر در بازداشتگاه های پلیس این کشور جانشان را از دست داده اند به صورت قابل توجهی افزایش یافته است و تجمع کنندگان خواستار اطلاع رسانی در این زمینه شدند.

یک خانم جوان از بومیان اصیل استرالیایی که آبان ماه جاری به دلیل پرداخت نکردن جریمه رانندگی در بازداشتگاه پلیس جان خود را از دست داد، خشم مردم را بدنبال داشته است.

شانزدهمین نشست سران جی 20 روزهای شنبه و یکشنبه در برزبن استرالیا برگزار شود و گروه های حقوق بشر تلاش دارند همزمان با این اجلاس از حقوق بومیان استرالیا دفاع کنند.

همزمان با این تجمعات یک مرد 21 ساله استرالیایی نیز به جرم تهدید 'باراک اوباما' رییس جمهور آمریکا که فردا وارد بریزبن می شود، دستگیر شد.

بنابراین گزارش، گروهی از مدافعان محیط زیست در استرالیا نیز طی دو روز گذشته در تجمعاتی کنار سواحل بریزبن در حالی که سر خود را در شن فروبرده بودند، خواستار توجه قدرت های جهان به تغییرات آب و هوایی و محیط زیست شدند.

کد خبر 277755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha