همشهری آنلاین: دادستان کل استرالیا که پیش از این گروه تروریستی داعش را در لیست تروریست‌ها قرار داده بود روز شنبه خلافت اعلام شده توسط این گروه تکفیری را نیز در این فهرست قرار داد.

استرالیا خلافت داعش را در فهرست تروریستی قرار داد

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های استرالیا، دولت استرالیا این اقدام را پس از آن انجام داد که گروه تروریستی داعش با افزایش حوزه فعالیت های خود، تشکیل خلافت اسلامی را به صورت رسمی اعلام کرد.

گروه تروریستی - تکفیری که خود را دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) می خواند، همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان، مدعی شد در محدوده عراق و سوریه خلافت اسلامی تشکیل داده است.

در بیانیه روز شنبه دفتر دادستان استرالیا در خصوص تروریستی خواندن دولت اسلامی داعش آمده است: این اقدام استرالیا می تواند پیامی برای استرالیایی هایی باشد که قصد دارند در جنگ سوریه و عراق شرکت کنند، زیرا این گونه اقدام آنها بر اساس قانون جدید می تواند محکومیت تا 25 سال حبس در پی داشته باشد.

در این بیانیه همچنین، دولت اسلامی تشکیل شده گروه ترویستی داعش یکی از وحشیانه ترین گروه های تروریستی شناخته شده که مردم عادی را به خاطر مطرح شدن نام خود و همچنین افزایش تلفات مورد هدف قرار داده است.

استرالیا نام دولت اسلامی داعش را برای یک دوره سه ساله در لیست تروریست ها قرار داد و سپس بر اساس قانون استرالیا وضعیت آن برای بار دیگر مورد بررسی قرار می گیرد.

این گروه به رهبری ابوبکر البغدادی از تروریست های سلفی جدا شده از شبکه القاعده تاسیس شده و با دولت عراق و سوریه و گروه های مخالف دولت سوریه وارد جنگ شده است.

این گروه تروریستی به اندازه ای تندرو و افراطی است که با دیگر گروه های سلفی از جمله جبهه النصره شاخه رسمی القاعده در سوریه درگیر جنگ شده و در اوایل سال جاری میلادی ایمن الظواهری، رهبر القاعده به طور رسمی هرگونه انتساب این گروه به القاعده را رد کرد.

کد خبر 265644

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha