همشهری آنلاین: وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی غیرواقعی مدعی شد: ایران و روسیه برای مبارزه با شورشیان داعش به عراق کمک می‌کنند.

چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا مدعی شد ما از تلاش‌های روس‌ها و ایرانی‌ها برای کمک به عراق مطلعیم. این در حالی است که ما تاکنون در این تلاشها مشارکتی نداشته‌ایم.

بر اساس گزارش ايسنا به نقل از پایگاه خبری هیل، هاگل در حالی این ادعاهای خود را مطرح کرده است که در هفته‌های اخیر گزارشاتی منتشر شده که در آن‌ها ادعا شده است ایران و روسیه در مبارزات عراق با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) همکاری داشته‌اند.

یک مقام پنتاگون همچنین مدعی شد آمریکا معتقد است خلبانان ایرانی در آسمان عراق پرواز می‌کنند اما هیچ شواهدی که ثابت کند خلبان‌های روس در عراق حضور دارند وجود ندارد.

روسیه اوایل هفته گذشته 3 هواپیمای جنگنده Su-25 را به عراق فرستاده است که برای پشتیبانی هوایی از نیروهای زمینی مناسب است.

داعش در هفته‌های اخیر بخش‌های زیادی از سوریه و عراق را به تصرف خود درآورده است. آمریکا ده‌ها هواپیما را روزانه به عراق هدایت می‌کند تا به جنگ این کشور کمک کند اما مقامات وزارت دفاع آمریکا گفته‌اند هرگونه همکاری در این زمینه با هماهنگی عراقی ‌ها انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش همچنین حدود 750 نیروی آمریکایی در بغداد و اربیل وجود دارند.

چاک هاگل در این باره گفت: همانطور که می دانید ما در حال پایان دادن به کار هیأت‌های ارزیابی خود هستیم و آنها به زودی پیشنهادات و رهنمودهای خود را بر اساس ارزیابی‌هایشان ارائه خواهند داد.

 

کد خبر 265614

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha