همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه چین دستگیری دو تبعه کانادایی را به اتهام جاسوسی در این کشور تائید کرد.

هونگ لی سخنگوی وزارت امور خارجه

به گزارش ایرنا از پکن، «هونگ لی» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز جمعه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران این مطلب را اعلام کرد و گفت که یک تبعه کشور کانادا به همراه همسرش به جرم اقدام علیه امنیت ملی چین از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده و مراحل قانونی در خصوص آنها در حال انجام است.

وی درباره جزئیات دستگیری این دو تبعه کشور کانادا یادآور شد: «کوین» و «جولیا» از چهارم اوت سال 2014 در شهر «دان دونگ» استان لیائونینگ (شمال شرقی چین) طبق قانون تحت نظر ماموران امنیتی بودند و پس از آشکار شدن رفتار خلاف عرف بین المللی و اقدام به جاسوسی، سوم فوریه (14 بهمن) دستگیر می شوند.

«هونگ»، «جاسوسی» و «سرقت اسرار دولت چین» را از موارد اتهامی نامبردگان عنوان کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین یادآور شد که در حال حاضر «جولیا» به قید وثیقه آزاد شده اما مراحل تحقیقات و بازجویی از همسر وی «کوین» همچنان در جریان است.

این دیپلمات چینی با بیان اینکه جزئیات این پرونده در دست بررسی است، تاکید کرد: دولت چین و دستگاه های ذیربط با این مسئله براساس قانون و رعایت موازین حقوق مشروع اتباع خارجی در خاک چین برخورد خواهند کرد.

چند روز پیش رسانه های غربی از دستگیری دو تبعه کانادایی به جرم جاسوسی در چین خبر داده بودند که از سال 1984 در چین اقامت داشته و در قهوه خانه خود مشرف بر پل دوستی، واقع در رودخانه مرزی «یالو»، کار می کردند.

این اقدام پکن در حالی صورت می گیرد که کانادا پیشتر چین را چندین بار به هک کردن رایانه های سازمان توسعه و تحقیقات خود متهم کرده است.

کد خبر 286422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha