همشهری آنلاین: سرنوشت یک زن مجری تلویزیون چین مبتلا به سرطان که پس از اجتناب از شیمی‌درمانی برای نجات دادن جان پسر به دنیا نیامده‌اش، درگذشت، روز جمعه ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر)‌ مباحث آنلاین داغی را در این کشور برانگیخت.

China۲

به گزارش خبرگزاری فرانسه کیو یوآنیوآن روز چهارشنبه در ۲۶ سالگی، ۱۰۰ روز پس از به دنیا آوردن فرزندش- که در فرهنگ چین موعد ویژه‌ای شمرده می‌شود- درگذشت.

بیش از ۱۰ میلیون شبکه‌وند (netizen) روز جمعه داستان زندگی او را بر روی «سینا ویبو» (Sina Weibo)- معادل چینی شبکه اجتماعی توئیتر- دیدند، اما بسیاری از آنها در اظهارنظرهای‌شان پرسیدند چرا او زندگی‌اش را قربانی کرد.

یک شبکه‌وند این اظهار نظر را پست کرد: «با وجودی که عشق مادرانه بسیار بزرگ است، فکر نمی‌کنم قربانی کردن خود کار درستی باشد.»

او افزود: «اینکه کودکی بدون مراقبت و مهر مادر طبیعی‌اش به دنیا بیاید، چیز زیبایی نیست.»

به نوشته وب‌سایت روزنامه مردم (People's Daily)  پزشکان به کیو که اهل ایالت مرکزی هانان چین در ماه مارس گفتند که باردار است. اما پس از آنکه او مبتلا به سرطان در مراحل انتهایی تشخیص داده شد، «امید او به نومیدی» بدل شد.

کیو تصمیم گرفت برای جلوگیری از آسیب دیدن فرزندش درمانش را متوقف کند، و در نتیجه سرطانش به زودی انتشار پیدا کرد.
در حالیکه حال کیو بدتر می‌شد، او در ماه سپتامبر در بیمارستان بستری شد و پسری به نام نیانیان را به دنیا آورد.

او نهایتا در حالیکه خانواده‌اش صدمین روز تولد نیانان را جشن می‌گرفتند، درگذشت.

یک شبکه‌وند دیگر چنین اظهار نظر کرد: «رها کردن فرزندی کوچک در جهان، چه مادر بیرحمی.»

یک ارسال‌کننده دیگر گفت: «حتی شیمی‌درمانی نمی‌تواند سرطان را علاج کند، می‌تواند؟ بنابراین او این راه انتخاب کرد، راهی خردمندانه و عاجزانه.»

و یکی دیگر افزود: «مهر مادری چقدر عظیم است.»

کد خبر 280921

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha