سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

عاشورا پیامی دارد، محرم پیامی دارد. اگر خوب به داستان کربلا فکر کنید، می‌بینید که این اتفاق قرار است چیزی در گوش ما نجوا کند.

دوچرخه

بيش‌تر به آن فكر كن، مخصوصاً در اين روزها كه فرهنگ‌سراهاي شهر، به مناسبت ماه محرم   برنامه‌هاي متنوعي برگزار مي‌كردند.

پيامي در راه...

در فرهنگ‌سراي اشراق يك ماکت بزرگ نمایشگاهی ساخته شده كه  مسیر کاروان امام حسين‌ع را ازمدینه تا کربلا  نشان مي‌دهد. هر روز دانش‌آموزان و شهروندان مي‌توانستند روايت عاشورا و سفر امام حسينع را از روايتگران بشنوند.

خانه‌ي فرهنگ صدف هم برنامه‌ي «کودکان عاشورایی» را براي شنبه،10آبان (هفتم محرم) تدارك ديده بود كه از ساعت 10 صبح برگزار شد. در این برنامه کودکان با راه‌اندازي يك هيئت، مداحي كردند و اجرای مراسم عزاداری و ساخت پرچم را فرا گرفتند.

راويان عشق

در فرهنگ‌سراي ارسباران در طول دهه‌ي اول ماه محرم، 10 شب تعزيه  از سوي گروه «راويان عشق» برگزار شد و هر شب يك روايت از عاشورا را شهروندان تهران  ديدند.

قصه‌خواني خلاق عاشورايي

در فرهنگ‌سراي فردوس هم  در 10 روز اول محرم براي كودكان و نوجوانان قصه‌هاي عاشورايي به شكل پرده خواني نقل شد تا آن‌ها بيش‌تر با فرهنگ عاشورا آشنا شوند. در غرب تهران، در خانه‌هاي فرهنگ نور و ميثاق نيز مراسم پرده‌خواني عاشورا اجرا شد.

مسابقه‌ي پيامك

فرهنگ‌سراي ملل هم در دهه‌ي اول محرم برنامه‌ي مسابقه‌ي پيامك عاشورايي و اجراي تعزيه  داشت.

فرهنگ‌سراي آفتاب

در فرهنگ‌سراي آفتاب هم نمايشگاهي از عكس‌هاي محرميِ زهرا منصوري به نمايش درآمد. اين نمايشگاه از پنجم آبان كار خود را آغاز كردو تا  15 آبان در نگارخانه‌ي آفتاب، داير است. يك چاي‌خانه‌ي صلواتي هم در اين روزها در اين فرهنگ‌سرا برپاست.

کد خبر 276370

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha