همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین(ع) برای آشنایی بیشتر شهروندان با اهمیت واقعه عاشورا، فرهنگسرای خانواده با تهیه برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در فضای مجازی مهمان خانه‌های شهروندان می‌شود. 

شیوا مقدم

امسال به دلیل شیوع بیمـــــاری «کووید 19» و برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرای بیشتر برنامه‌های فرهنگی و هنری و همین‌طور عزاداری این ایام با محدودیت‌هایی همراه است. به همین مناسبت بیشتر برنامه‌ها در قالب اینفوگرافی، پادکست و کلیپ به‌صورت مجازی تولید و منتشر می‌شود. 
مدیر فرهنگسرای خانواده با بیان این مطلب درباره جزئیات اجرای برنامه‌های فرهنگی در هفته نخست ماه محرم توضیح می‌دهد: «برنامه «سوگواره عاشورایی» یکی از برنامه‌های فرهنگسرا در ماه محرم است. در این برنامه ویدئوکلیپ‌هایی از آیین‌های عزاداری و مذهبی اقوام نواحی مختلف کشور تهیه شده که در فضای مجازی منتشر می‌شود. «کودکان حسینی» از دیگر برنامه‌هایی است که در قالب قصه‌خوانی با موضوع زندگی و شخصیت امام حسین(ع) کودکان و نوجوانان را با ابعاد شخصیتی پیشوای سوم شیعیان آشنا می‌کند.»
به گفته «شیوا مقدم»، «عشق تا بی‌نهایت» برنامه‌ای با محوریت‌ ترویج فرهنگ کتابخوانی شامل برپایی نمایشگاه کتاب و معرفی کتاب‌هایی با موضوع زندگینامه امام حسین(ع) و «حماسه عاشورا» در قالب پرده‌خوانی وقایع کربلا در روزهای عاشورا و تاسوعا برپایی نمایشگاه مجازی «عکس محرم» و ویژه‌برنامه «سلام آقا» از دیگر برنامه‌هایی است در دهه نخست ماه محرم از سوی فرهنگسرای خانواده اجرا می‌شود. 
همچنین ویژه‌برنامه «زنان عاشورایی» با هدف آشنایی نسل جدید با اهمیت نقش زنان در واقعه عاشورا در قالب پوستر و «تشنه‌تر از باران» شامل قصه‌های عاشورا از جمله برنامه‌هایی است که به‌صورت پادکست منتشر می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای بهره‌مندی از این برنامه‌های معنوی و آموزشی به اینستاگرام فرهنگسرای خانواده مراجعه کنند. 


 

کد خبر 540524

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha