همشهری آنلاین: رئیس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی نیروی دریایی ارتش از استقرار یگان‌های این نیرو در پایگاه دریایی پسابندر خبر داد. "پسابندر"، جدیدترین پایگاه نظامی نداجا است که در حاشیه دریای عمان احداث شده است.

یگان‌های نداجا

امیر دریادار دوم علی غلام‌زاده رئیس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم درباره آخرین وضعیت ساخت زیر دریایی نیمه سبک نیروی دریایی، گفت: این زیردریایی فعلاً در مرحله ساخت قرار دارد.

وی افزود: ما در نیروی دریایی، زمانی که کاری تمام شد آن را اعلام می‌کنیم از این رو مرحله به مرحله اعلام کردن وضعیت این محصولات، از نظر مردم درست نیست.

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش درباره تجهیز این نیرو به موشک‌های بالستیک ضدکشتی اظهار داشت: متخصصان کشورمان قادرند موشک‌های مختلفی در بردهای متنوع از کوتاه‌برد تا بردبلند تولید کند بنابراین، نداجا هم نیاز به هر موشکی که داشته باشیم از آن استفاده خواهد کرد.

دریادار غلام‌زاده درباره آخرین وضعیت پایگاه دریایی پسابندر و تجهیز آن نیز تصریح کرد: نیروی دریایی پایگاه‌های دریایی‌ای بنا بر نیاز خود در مناطق مختلف دارد، پایگاه پسابندر نیز احداث و تجهیزات در آن نصب شده است و هم‌اکنون یگان‌ها در آن مستقر هستند.

پیشتر، امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش از تأسیس یک پایگاه مهم دریایی در جنوب شرقی آب‌های سرزمینی ایران یا همان سواحل "مکران" خبر داده بود. او این خبر را 29 بهمن ماه سال گذشته در یک همایش در منطقه چابهار داده بود.

پایگاه پسابندر از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است

امیر سیاری گفته بود: این پایگاه دریایی جزو منطقه دریایی کنارک محسوب خواهد شد و نیروی دریایی ارتش پیش از این در این مناطق حضور نظامی نداشت، اما امروز برای دفاع از منافع و منابع آبی کشورمان در این منطقه حضور خواهد داشت.

روستایی کوچک در حاشیه سواحل دریای عمان و در منطقه صفر مرزی ایران و پاکستان واقع شده است.

کد خبر 274921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha