همشهری آنلاین: رئیس سازمان جهاد خودکفایی و تحققات صنعتی نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش از پایان‌نامه‌های دانشجویی در حوزه صنعت دریایی و مورد علاقه این نیرو حمایت می‌کند.

علی غلامزاده

به گزارش تسنیم، امیر دریادار دوم علی غلامزاده رئیس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست نقش صنایع دریایی در توسعه اجتماعی و اقتصادی سواحل کشور، اظهار داشت: علت موفقیت نیروی دریایی و راز موفقیت آن استفاده از دیدگاه‌ها، مطالب و بیانات رهبری در حوزه دریاست.

وی گفت: نیروی دریایی تمام مطالب و بیانات مقام معظم رهبری را که از ابتدای انقلاب تاکنون در خصوص دریا و فعالیت‌های دریایی در بعد نظامی و غیرنظامی بوده را جمع‌آوری کرده و تلاش می‌کند این بیانات را به مرحله اجرا برساند.

رئیس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه رهبر انقلاب سال گذشته و در سوم آذرماه وظایف نیروی دریایی را در همه عرصه‌های سیاسی، علمی و اقتصادی تبیین کردند، گفت: رهبر انقلاب تأکید کردند نیروی دریایی نیز باید در آبادانی سواحل جنوب‌شرقی در کنار دولت کار کند. این سخن رهبری به مثال فرمانی است که باید به یک قانون تبدیل شود و قطعا رهبری با این سخن خود به ما دستور دادند و باید ببینیم که در عرض یک سال گذشته چند لایحه و قانون از این فرمان رهبری بیرون آمده است.

غلام‌زاده با بیان اینکه نیروی دریایی برای همه کارگروه‌هایی که معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای آن برنامه‌ریزی‌هایی کرده برنامه دارد و در این حوزه‌ها فعال است، گفت: ما در عرض چند سال اخیر سعی کردیم دریایی بودن خود را در نیروی دریایی ارتش به اثبات برسانیم، اما باید ببینیم آیا بقیه مسئولان و نهادها نیز دریایی بودن خود را که رهبری بر آن تأکید دارند که ایران کشوری دریایی است محقق کرده‌اند یا خیر؟

وی با اشاره به اینکه صنعت کشتی‌سازی بازار اشتغال خوبی دارد، گفت: تمام مراحل ساختمان‌سازی به اضافه حوزه‌های دیگری که به اشتغال کمک می‌کند در بحث کشتی‌سازی و صنایع دریایی وجود دارد که ما وظیفه داریم حتی اگر این دستور رهبری لایحه و فرمان نشود آن را انجام دهیم و فرهنگ دریایی بودن کشورمان را به فرزندان خود منتقل کنیم.

رئیس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی نیروی دریایی ارتش با تأکید بر اینکه نیروی دریایی ارتش در چهار گروه ستاد فناوری صنایع دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری فعال است، گفت: وقتی رهبری می‌گویند تا تولید داخلی هست نباید به سراغ تولید خارج رفت، این یک فرمان است و ما نباید به سمت تولید خارجی برویم، اما برخی این فرمان رهبری را گوش نمی‌کنند. ما در نمونه اول جماران می‌توانستیم برخی از تجهیزات و امکانات خود را از خارج تأمین کنیم، اما تلاش کردیم از محصولات داخلی خود بهره گیریم و تلاش می‌کنیم در نیروی دریایی تمام فرمایشات رهبری را در حوزه دریا به مرحله عمل برسانیم.

غلام‌زاده ادامه داد: سخنان رهبر انقلاب در حوزه دریا و جایگاه و توانمندی ایران در صنایع دریایی به شکل کتابچه‌ای در نیروی دریایی وجود دارد که مسئولان، روسا و فرماندهان این نیرو در صورت نیاز به آن کتابچه مراجعه و نیازهای خود را رفع می‌کنند.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ایران هر جا رفته توسعه را با خود همراه برده، گفت: نیروی دریایی امنیت را از طریق تعامل با مردم بومی در همان منطقه تأمین کرده و با یکپارچگی و همدلی و برگزاری چنین جلساتی می‌توانیم کشور دریایی که مدنظر رهبری است را با استفاده از فرهنگ دریایی و نفوذ آن به همه مردم محقق سازیم.

رئیس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در تمام زمینه‌ها آماده همکاری هستیم، گفت: نیروی دریایی از پایان‌نامه‌های دانشجویی در حوزه دریا حمایت می‌کند و دانشجویان دانشگاه حضرت امام(ره) نوشهر را که به شکل تخصصی به فعالیت در صنایع دریایی می‌پردازند را مورد حمایت قرار داده است. این دانشگاه اولین دانشگاه تخصصی نیروی دریایی است که دانشجویان و اساتید آن در دریا حضور دارند.

غلام‌زاده تصریح کرد: اگر قرار است دانشگاهی در این حوزه راه‌اندازی کنیم، بهتر است در مناطقی مانند جاسک و پسابندر راه‌اندازی شود، مانند دانشگاه آزاد که در همه مناطق واحد برای خود احداث کرده است.

وی با اشاره به آمادگی نیروی دریایی در حمایت از تولیدات داخلی، گفت: آمادگی داریم تمام تولیداتی که در نیروی دریایی ارتش انجام شده و توسط خواهران و برادران در بخش‌ها و شرکت‌های خصوصی و وزارت دفاع تولید شده را به صورت تجاری‌سازی وارد بازار کنیم.

رئیس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تولیدات در زمینه نظامی از دقت بالایی برخوردارند، گفت: می‌توانیم با پایین آوردن این دقت‌ها تولیدات نظامی را در خدمت تولیدات مورد نیاز مردم قرار دهیم. به عنوان مثال رادارها در کشتی‌های نظامی از دقت بالایی برخوردارند که با کمتر کردن این دقت می‌توانیم آن را در کشتی‌های ماهیگیری و لنج‌ها مورد استفاده قرار دهیم و حاضریم در این زمینه مشارکت کنیم و حتی گاها خودمان نیز به صنایع کمک کنیم.

غلام‌زاده در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی، گفت: دانشگاه حضرت امام(ره) نوشهر در دو رشته تخصصی و فنی مهندسی عرشه و مدیریت دانشجو می‌پذیرد که در این حوزه از پایان‌نامه‌های تخصصی حمایت می‌کند.

وی گفت: بخش دیگری از حمایت‌های ما در زمینه کاهش خدمت سربازی است که دانشجویان فارغ‌التحصیلی که طرحی در زمینه فعالیت‌های صنایع دریایی ارائه دهند از سه تا کل دوره سربازی از معافیت برخوردار می‌شوند.

در ادامه این نشست، دریادار جعفری طهرانی معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش در خصوص حمایت نیروی دریایی از دانشجویان، گفت: دانشگاه حضرت امام(ره) نوشهر تنها دانشگاه نیروی دریایی است که پایان‌نامه‌هایی را در رشته تخصصی و مورد نیاز نیروی دریایی هر ساله تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش دانشجویان بورسیه نیز دارد که عمدتا در صنایع نفت‌کش‌ها و نیروی دریایی مشغول به تحصیل در دانشگاه‌هایی مانند شریف، صنعتی امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی و تهران هستند، گفت: پایان نامه‌های این دانشجویان نیز در راستای موضوعات مورد علاقه نیروی دریایی ارتش استفاده می‌شود.

کد خبر 274818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha