مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

بوستان‌های تهران این روزها دیگر سیمای بوستانی صرف با فضاهای تفرجگاهی نیست.

فضای سبز

اين روزها بوستان‌هاي پايتخت عرصه‌اي است براي فعاليت‌هاي فرهنگي. برنامه‌هاي گسترده‌اي كه مديريت شهري تهران به مناسبت‌هاي گوناگون در بوستان‌هاي پايتخت برگزار مي‌كند تنها بخشي از فعاليت مديريت شهري براي تبديل پايتخت به شهري مدرن و اسلامي است.

در طول سال‌هاي گذشته سرانه فضاي سبز شهري پايتخت توسعه قابل توجهي يافته و به ميزان استانداردهاي جهاني رسيده‌است؛ به‌گونه‌اي كه سرانه فضاي سبز شهري پايتخت هم‌اكنون به 25متر رسيده و اين بيانگر تلاش مديريت شهري براي توسعه فضاي سبز در پايتخت كشور است.در كنار اقدامات گسترده براي توسعه فضاي سبز شهري و ايجاد تنفسگاه‌هاي گوناگون در جاي‌جاي پايتخت، اين روزها اقدامات فرهنگي گسترده‌اي در بوستان‌ها و مراكز مختلف تفرجگاهي پايتخت در حال اجراست كه بيانگر تلاش شهرداري براي تبديل به نهادي اجتماعي است نه صرفا خدماتي.

در اين ميان اراضي عباس آباد نقش متمايز و وي‍ژه‌اي دارد. بيش از 560هكتار از اراضي عباس آباد كه در دل پايتخت جاي داشت و روزگاري قرار بود عرصه‌اي باشد براي شكل‌گيري يك مركز اداري مدرن، امروزه به‌ جايي براي شهروندان و فعاليت‌هاي فرهنگي آنان تبديل شده‌است.

براساس منويات رهبر معظم انقلاب مبني بر حفظ اراضي عباس آباد و اختصاص اين منطقه به محدوده فضاي سبز و فرهنگي، حداكثر سطح اشغال در اين مجموعه به 5درصد كاهش يافته و مديريت شهري به اجراي اين مصوبه توجه جدي نشان داده‌است.اراضي عباس‌آباد آنگونه كه شهردار پايتخت معتقد است عرصه‌اي است براي فعاليت فرهنگي شهروندان. شهردار تهران اين عرصه را قطب فرهنگي پايتخت ناميده است و برنامه براي اجراي اقدامات گسترده‌اي در اين بخش از شهر در دست اجرا دارد.

شهردار پايتخت در اين مورد معتقد است: اتفاق عظيمي در تپه‌هاي عباس‌آباد تهران در حال انجام است. به گفته وي تپه‌هاي عباس‌آباد به‌زودي به بزرگ‌ترين مركز فرهنگي جهان اسلام تبديل مي‌شود. شهردار تهران در اين‌باره معتقد است: يكي از مراكز فرهنگي‌اي كه قرار است در بيش از يك‌ميليون مترمربع بناي تپه‌هاي عباس‌آباد ساخته شود، مركز علوم قرآني با 70‌هزار مترمربع وسعت و 60‌هزار مترمربع بناست.

  • بوستاني ديگر در شرق

در شرق جايي حوالي پارك جنگلي لويزان بوستاني 30هكتاري در حال آماده شدن است.اين بوستان پنجمين بوستان بانوان پايتخت است. پيش از اين چند بوستان در تهران براي استفاده بانوان طراحي و اجرا شده بود كه از آن جمله بوستان بهشت مادران در ضلع شمال شرقي تقاطع بزرگراه‌هاي رسالت و شهيد حقاني و به مساحت حدود 5هكتار، بوستان مادر قائم (بوستان نرگس) واقع در منطقه 18تهران با مساحت 17هكتاري، بوستان پرديس بانوان واقع در سه‌راه افسريه و ضلع شمال بوستان آزادگان به مساحت 27هكتار و بوستان 6هكتاري شهر بانو در بوستان بزرگ ولايت است.

کد خبر 273592

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha