گروه شهری: طرح کاشت نهال رایگان با شعار هر شهروند یک نهال تا آخر اسفند در شهر تهران ادامه خواهد داشت.

نهال

معاون خدمات شهری شهردار تهران از استقبال بی‌نظیر شهروندان در اجرای این طرح گفت و از تداوم این طرح تا پایان اسفندماه سال‌جاری خبر داد.رئیس سامانه 137 نیز از ثبت درخواست 38 هزار و 301 پیام برای کاشت نهال مثمر در منازل شهروندان خبر داده است.

معاون خدمات شهری شهردار تهران از فعالیت گسترده مناطق مختلف شهرداری برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: در این طرح 2ماهه که براساس علاقه و درخواست شهروندان صورت‌می‌گیرد، انواع نهال شامل سیب، زرد آلو، آلبالو، هلو، گیلاس، گردو، توت کاکوزا، بادام، زیتون تلخ و چنار در منازل شهروندان کاشته شده است.

به گفته مجتبی عبداللهی همچنین در راستای توسعه فضای سبز مناطق و به‌منظور ایجاد آسایش روحی و روانی شهروندان طی بهمن امسال بیش از 100هزار اصله درخت در معابر شهر تهران کاشته شده است.آغاز طرح کاشت نهال رایگان در باغچه منازل شهروندان تهرانی از ابتدای بهمن‌ماه آغاز شده است و انواع درختان مثمر و غیرمثمر از سوی کارشناسان سازمان پارک‌ها در منازل شهروندان غرس می‌شود.

همچنین درختان غیرمثمر از قبیل اقاقیا، اکالیپتوس، زیتون تلخ، و انواع سرو به‌صورت رایگان به شهروندان اهدا می‌شود و در سطح معابر مناطق شهر تهران نیز از این‌گونه‌های غیرمثمر کاشته خواهد شد.رئیس سامانه 137 شهرداری تهران نیز با اعلام استقبال بی‌نظیر شهروندان از این طرح گفت که با آغاز این طرح تقاضا از سوی شهروندان روزبه‌روز افزایش یافته و هم‌اکنون بیش از38هزار پیام از سوی شهروندان برای غرس درخت در این سامانه ثبت شده است.

این طرح در دومین سال اجرا آنگونه که رضا عبدلی می‌گوید، بسیار مورد توجه شهروندان قرارگرفته و استقبال بی‌نظیری از آن صورت گرفته است. به گفته وی از شروع طرح هر شهروند یک‌نهال، تاکنون 38هزارو301 پیام از سوی شهروندان برای کاشت نهال مثمر در منازلشان در سامانه 137 ثبت شده است.

رئیس سامانه 137 شهرداری تهران با اشاره به اینکه این طرح تا پایان اسفندماه ادامه دارد، گفت: به‌نظر می‌رسد تا پایان اجرای این طرح بیش از 200هزار پیام از سوی شهروندان در سامانه ثبت شود.این آمار بیانگر تعداد درخواست شهروندان برای کاشت نهال رایگان است و ممکن است برخی شهروندان خواهان بیش از 2یا 3اصله درخت بوده باشند که این امر باعث استقبال شهرداری و در اختیار گذاشتن این نهال‌ها به آنان شده است.

امیر رضا صبور، معاون پیگیری‌های ویژه سامانه137 نیز با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای اجرای پیام‌های ثبت شده شهروندان در سامانه137 گفت: تاکنون 35هزارو268 پیام ثبت شده برای کاشت نهال مثمر در منازل شهروندان در سامانه 137 اجرایی شده است و تنها 3هزارو33 پیام شهروندان باقی مانده که هم‌اکنون نیز این میزان از سوی شهرداری مناطق در دست اجراست.

وی از رضایتمندی بالای شهروندان برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: بسیاری از شهروندان از اجرای این طرح ابراز رضایت کرده‌اند.صبور در ادامه گفت که این طرح همچنان در حال اجراست و برای اعلام میزان دقیق رضایتمندی شهروندان هنوز زمان زیادی باقی است اما با توجه به استقبال گسترده شهروندان، به‌نظر می‌رسد که اجرای این طرح در شهرداری تهران، با مشارکت بسیار بالای شهروندان همراه بوده است.

کد خبر 251466
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز