مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۹
۰ نفر

عباس ثابتی‌راد: غرب تا شرق تهران را عرصه‌های سبز و فراخ پوشانده است. بوستان جنگلی چیتگر در غرب، منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در مرکز و بوستان جنگلی لویزان در شرق.

كاشت 50هزار اصله نهال در چيتگر و افزايش 120هزار مترمربعي فضاي سبز در دل پايتخت و احداث پنجمين بوستان بانوان در منطقه لويزان تهران ازجمله فعاليت‌هاي توسعه‌ فضاي سبز اين روزهاي پايتخت است. در اين ميان منطقه مركزي تهران به واسطه حضور گسترده شهروندان داراي اهميت است؛ جايي كه اين روزها قطب فرهنگي پايتخت نام گرفته است.

درست در روزهايي كه پهنه شرقي منطقه عباس‌آباد به‌ويژه پروژه باغ هنر آخرين مراحل ساخت را مي‌گذراند، مديرعامل شركت نوسازي عباس‌آباد از افزايش 120هزار مترمربعي فضاي سبز در منطقه فرهنگي و گردشگري عباس‌آباد خبر داده ‌است. اردشير نوريان با بيان اين مطلب گفت: افزايش 120هزار مترمربعي فضاي سبز در منطقه عباس‌آباد، در قالب بوستان و فضاي سبز جداره‌ها و حاشيه فضاهاي فرهنگي، خدماتي و معابر بوده است. وي تصريح كرد: براساس رهنمودهاي مقام معظم رهبري و اسناد بالادستي، ايجاد و توسعه فضاي سبز يكي از وظايف و مسئوليت‌هاي اصلي مديريت شهري در اين پهنه است كه احيا و مديريت بيش از150هكتار فضاي سبز در همين راستا انجام مي‌شود. نوريان يادآور شد: در سال 94تكميل ساخت و سازهاي فرهنگي، توسعه فضاي سبز و افزايش كاربري‌هاي تفريحي يكي از اولويت‌هاي منطقه عباس‌آباد است كه تا انتهاي سال شاهد بهره‌برداري از پروژه‌هاي متعددي در اين منطقه خواهيم بود.

منطقه فرهنگي و گردشگري عباس‌آباد تهران اين روزها ميزبان بسياري از شهروندان تهراني است. با توجه به آمارهاي منتشره از مهرماه سال گذشته از سوي مسئولان مجموعه منطقه فرهنگي و گردشگري عباس‌آباد بيش از يك ميليون شهروند تهراني مخاطب برنامه‌هاي اجرا شده در اين مجموعه بودند.

مديرعامل شركت نوسازي عباس‌آباد با اشاره به استقبال روزافزون شهروندان از اين منطقه افزود: با افتتاح پل طبيعت و گنبد مينا، جذابيت‌هاي منطقه عباس‌آباد دوچندان شده است و بوستان‌هاي آب و آتش، نوروز، طالقاني و... در طول روز شاهد حضور هزاران نفر از شهروندان است كه با تكميل فضاهاي تفريحي و فرهنگي پهنه شرقي، اين بخش از اراضي نيز مورد توجه شهروندان قرار خواهد گرفت.

  • كاشت 50هزار اصله نهال در چيتگر

كاشت درختان جديد در بوستان جنگلي چيتگر توسط اداره فضاي سبز منطقه 22، از اواسط آذر‌ماه سال پيش تاكنون در فاز شرقي اين بوستان بزرگ و فرامنطقه‌اي صورت گرفته و قرار است در ديگر بخش‌هاي اين بوستان نيز ادامه يابد.

قاسم مولايي، شهردار منطقه 22با اعلام اين خبر گفت: «اين عمليات در راستاي طرح احياي بوستان جنگلي چيتگر، اجراي طرح آسمان آبي زمين پاك، همچنين توسعه و گسترش فضاي سبز و ارتقاي زيبايي و آراستگي منظر شهري با استفاده از عناصر طبيعي و كاهش آلودگي‌هاي زيست‌محيطي انجام‌شده و طي آن 50هزار اصله نهال كاج در اين بوستان واكاري و كاشته شده است. اين اقدام در ساير بوستان‌هاي منطقه 22نيز در حال انجام است.» وي در ادامه افزود: «شهرداري منطقه 22به‌عنوان الگوي نوين توسعه پايدار شهري از بدو تاسيس، گسترش فضاي سبز را در محدوده شمال غربي پايتخت به‌منظور افزايش سرانه فضاي سبز منطقه و تهران مدنظر قرار داده و همچنان در بازه‌هاي زماني مختلف به توسعه فضاي سبز اقدام مي‌كند.»

  • احداث پنجمين بوستان بانوان در جنگل لويزان

مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهر تهران چندي پيش از احداث پنجمين بوستان ويژه بانوان در شمال شرق تهران خبر داده بود. به گفته علي‌محمد مختاري براساس مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران، سازمان پارك‌ها موظف بود 4بوستان ويژه مادران را احداث كند كه اين كار با موفقيت انجام شد. بنا به اظهارات مختاري پنجمين بوستان ويژه بانوان نيز در محدوده شمال شرق تهران و در پارك جنگلي لويزان در دست احداث است و به‌زودي اين بوستان به بهره‌برداري خواهد رسيد. مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهر تهران با اشاره به نبود بوستان ويژه بانوان در منطقه شمال شرق پايتخت خاطرنشان كرد: در محدوده جنوب تهران بوستان شهر بانو، در محدوده جنوب غرب؛ بوستان نرگس و در محدوده مركزي شهر نيز بوستان بهشت مادران احداث شده اما نبود بوستان بانوان در محدوده شمال شرق احساس مي‌شد كه به درخواست شهردار تهران قرار است در اين محدوده نيز بوستاني احداث كنيم.

کد خبر 302913

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha